Alla inlägg den 2 februari 2009

Av elaina - 2 februari 2009 07:03

Nu heter ju inte mina barn varken Tommy eller Annika utan snarare "SurPropp" å "MorrHoppa": det visade sig nämligen att dom sku ha sovmorron t kl.8.30 å det hade ju jag glömt bort när jag oförskämt pigg sjungande väckte dom för en stund sedan!


Hur kommer det sig då?

Jo Maken, som är ju nästintill obotlig sjusovare så till den milda grad att jag i princip måst sparka upp Han ur sängen när Han sover här, (Men Han är söt å rar ändå när Han väl kommer upp) Han har  iaf blivit inspirerad av nån sorts grynings-simulator: så vid ½6 lyste en lampa rätt i nunan på mig å en överförtjust katt stånga mig frenetiskt!

  •            BC 200 Adv Large

    Vem kan sova då? Inte då jag, men Maken! Fast efter en stund klev Han faktiskt upp. Jag å Sigge låg kvar en stund å myste, tills Han uppfodrande  sprang iväg mot köket å ställde sig där å jamade hjärtskärande. Å eftersom Husse då hunnit åka iväg på jobbet så va det ju bara att kliva upp å utfodra djuren;


    Upplysningsvis kan jag säga att: vad ni gör, öppna inte en burk kattmat med (k)räksmak på fastande mage! Uuuurs! Men Sigge va stormförtjust! Tydligen en ren delikatess i hans värld. Kände när jag gjorde iordning thét å mackorna att jag inte sku klara av att sitta i köket. Så jag styrde kosan mot vardagsrummet.


    Där ruvade marsvinen tysta under filten å kom inte fram förrns jag prasslade med höpåsen å då plirade dom mest förvånat på mig -Vad gör Du uppe så här tidigt? Sen tiggde dom knäckebröd av mig när jag åt frukost i soffan, invirad i en filt, med en katt runt nacken.


    Paloma däremot va inte särskilt sällskaplig: muttrade enbent på pinnen å bemöda sig inte ens att titta på mig, så jag la tillbax filten på buren, för annars kan Hon börja som den värsta protestsångare å det är ju inte lämpligt när barna har sovmorron.


    Så nu sitter jag här klädd å klar å nyäten å bara väntar att få åka t jobbet, ja jag sku t.o.m kunna skriva längtar för jag har så himla trevliga arbetskamrater! Vet att det inte är alla förunnat, så jag har vett att va tacksam.


    Är även tacksam för att vi är friska, har tak över huvudet, mat för dagen, mysiga djur, Snäll Släkt å Goda Vänner! Jamen ni hör ju, jag mår ju nästan oförskämt bra! Hoppas eran morron oxå varit bra, tra-la-la...

    ;o)


    Presentation

    Gör mig glad: skriv en rad!

    KattFnatt

    Fråga mig

    8 besvarade frågor

    OMRÖSTNING!

    Vad tycker Du om FISKBULLAR?
     JätteGOTT! speciellt i hummersås...
     Jovars, helt OK vardagsmat.
     Njaaa, finns det inget annat så...
     URS, inget vidare!
     FY! över min döda tunga!
     Sa Du kattmat?

    Samma datum tidigare år

    Sök i bloggen

    Kategorier

    Kalender

    Ti On To Fr
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9
    10
    11
    12
    13 14
    15
    16 17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24 25
    26
    27 28
    <<< Februari 2009 >>>

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Länkar

    Besöksstatistik

    HUMOR!

    RSS


    Ovido - Quiz & Flashcards