Alla inlägg den 15 januari 2009

Av elaina - 15 januari 2009 16:49

 
 

egentligen sku det kosta 4.299 Kr !?!

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Julen 2006 fick jag två rötter i julklapp av Maken, då va Han bara "Kärbon";

dels ryskrot, dels rosenrot! Under årens lopp har jag av å till beställt det över internet via en NaturMedicinsk postorderfirma, samt köpt det på Hälsokost när dom haft erbjudanden. Emellanåt har jag haft perioder när jag inte kombinerat rötterna samt ibland har jag varit helt utan, då har jag inte varit lika skärpt OCH stundtals mer än lovligt puckad glömsk.


Sista tiden har jag varit "förutan varken eller" å ändå funkat rätt OK (tycker jag själv dårå) Men jag har ibland funderat om inte Maken & barna sku behöva ha nå´t; den förste nå´t "artikulations-vidgande" så att han kunnat tala ur skägget ordentligt! De andre nå´t tonårshormon-stillande så att de inte sku behöva brusa upp så inni bängen, synnerligen behövligt om morgnarna!

eller

så äre Själva Mamman som sku behöva nåt hörselbefrämjande eller "morgon-döv-görande"? (Finns säkert nåt blad som man kan torka, pulverisera å lösa upp i nån olja å hälla in i örat som gör att hörseln sänks resp. skärps, morron å kväll )


Skämt å sido: eller nja?


Idag kom det ett brev från NaturMedelsFirman med ett

"personligt" erbjudande till mig, i egenskap av trogen(?)kund:


>>Bästa Elaina Doublemountain, följ med oss till Venedig- vi bjuder!<<


Låter inte det bara för bra för att vara sant? Nån hållhake måst det ju vara? Det står ingenstans att det är "GRATIS", hade det stått det hade jag dragit örona åt mig direkt, för ingenting är gratis här i världen, då kostar det på  på nå´t annat sätt; endera måst man beställa en evighets-prenumeration på deras tidning eller ett livslångt-abbonemang av något ännu inte introducerat oumbärligt Hälsokostmedel?


Nu undrar jag om Någon av Er som läser detta känner till något om de tidigare resor som genomförts? Kanske känner ni nån som varit med eller kanske t.o.m Själv deltagit ? Ska man våga lita på å tordas följa med dom?


USCH, varför ska man behöva vara misstänksam?

Tänk om det är så att NaturMedelsFirman råkat tjäna "för mycket" pengar å att deras revisorer vid bokslutet sagt att;

 -För att slippa förhöjd beskattning måste ni göra av med

 X00.000 antal kronor på nåt JIPPO!


YIPPIE!

 önskar att det visar sig vara så...

=o)

*nickar-ivrigt*

BloggRegistret.se

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards