Alla inlägg den 10 januari 2009

Av elaina - 10 januari 2009 20:05


Å då äre inte KÖRslaget jag syftar på! Utan ett mera stroke-liknande slag.

Det är inte riktigt så att jag sliter mitt hår i vild förtvivlan, men det va på håret att jag nyss höll på att gå in i CHOCKtillstånd: visste inte om jag sku skratta eller gråta.  Maken har aldrig sett på maken, Dotra står beredd att rycka ut, Bonus är diplomatisk å säger ingenting ,Sonen skakar på huvudet å jag vill helst skruva av mitt!


NEJ, jag har INTE klippt av mig håret som Persilja gjorde förra lördagen. Fast Hon och rosalucia har på sätt å vis del i min förskräckelse. Det är bl.a dom, samt div. arbetskamrater som satt griller i huvudet på mig. Allt prat om frisyrer å förnyelse i kombination med att mitt hår blivit vintertröttT (å allt annat än rött ) så fick jag för mig att färga håret denna dags e.m-kväll


Eftersom jag varit lite rö´brunaktig under sensommarn

å det vuxit ut under hösten samt det faktum att jag bara hunnit tona utväxten innan jul (å det hunnit blekna bort å jag i ärlighetens namn tröttnat på att vara rödhårig) så tänkte jag att jag sku välja nåt lite mer neutralt typ mellanbrun el. anings mörkare denna gång. (PHU vilken lång mening! är nog lite ½hysterisk nu!)


Jag som annars inte brukar gå på reklam föll plötsligt för Pernilla Wahlgrens nyans, som tydligen heter "5.3 Macademia"/ ljus guldbrun som det stod på förpackningen:

JaMen det är väl inget att gå i taket för?


NÄä, det kan man ju tycka.

Det va bara det att mitt hår blev svart!

Å då menar jag svart!!  

KOLsvart!!!

Tyckte redan när jag börja smeta in geggan att det såg anings mörkt ut, kolla t.o.m om jag råkat ta fel förpackning, men nejdå: "MACADAMIA 5.3"


Jag fattar ingenting!?!


Våga inte skratta, för då börjar jag gråta. Maken har terrat mig hela kvällen å kallat mig svartrockare etc. Barna stirrar tigande på mig, så det behövs inte mycket för att jag ska börja darra på läppen nu...


:´o{


BloggRegistret.se









Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards