Alla inlägg under december 2008

Av elaina - 3 december 2008 20:43

"elaina!"

Nåja det är ju inte bara jag som "vunnit" inne hos "SnurrTant" utan flera andra (närmare bestämt sex stycken) som oxå blivit utnämnda till denna award som jag först tyckte såg ut som en lite trött fågel.

(har nog pippi på hjärnan?)

nog ser ni väl näbben?    blev det bättre så här?

*fnissar-å-skakar-på-huvudet*


Fick den för "grannsämjan å inblickar i vikingatiden",

vi bor nämligen i samma byhåla å hon bara ett stenkast från vikingabyn!


Detta åligger mig, å även er som jag sedan i min tur utnämner;


1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.


2. Länka till den bloggen du fick den ifrån.

3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.


4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.


Än så länge har jag bara lyckats göra punkt 2.

Ska nu leta reda på bilden (punkt1) hittat igen bilden, samt gjort en egen!

Punkt 3 & 4 måst jag fundera på, över natten rent utav...

;o)

Av elaina - 2 december 2008 14:17

Zkrivaren uppmärksammade mig på en namninsamling mot neddragningar som missgynnar barn och för insatser som främjar barns hälsa och utveckling:  Något måste göras NU: skriv under här Du oxå!

*nickar-uppfodrande*

å därmed pasta!

=o]

Av elaina - 1 december 2008 23:11

Neeeej, jag har inte fått nå´t paket från Thailand!

Har aldrig beställt något därifrån, inte ens varit där. Fast det verkar vara det mest svenskbesökta landet, lite som Kanarieöarna på sin tid.


Själv ångrar jag att jag aldrig tog chansen att åka dit med mina thailändska kamrater på det glada 80talet: på lilla Rosenlunds Sjukhus arbetade flera  tjejjer från forna Siam som vi blev bekanta med å sedan lärde känna så pass  väl att vi blev hembjudna till dom på middagar å fick veta deras smeknamn;


  • "Tom" (som betyder ungefär plums!) kallades så för att det lät så när dom råka tappa henne ner henne i baljan när hon badade första gången, men hette egentligen PhongSai å va en kul å sprallig tjej.

  • "Dow"(liten stjärna) va något äldre än mig å hette Prapen-nånting. Hon skickade vykort till mig från Thailand när dom va hem dit å hälsa på, långt efter att jag flyttat hem till Hudik. (Hon va visst gift med nån gammal skådespelerskas son???)

  • PatSiri minns jag inte smeknamnet på, men kommer ihåg att hon hade jättelång resväg till jobbet, bodde typ i Trosa, Nyköping eller Strängnäs (?) Träffade faktiskt henne nån gång på Åhlens vid Skanstull när jag va ner å hälsa på Rapphönan medans hon bodde kvar på Söder/ i Tjockhult.

Sen va det flera andra som vi inte jobba samma helger som å därför inte lärde känna lika bra å därmed inte heller memorerat namnen på.


Hajja om jag passat på att resa med Tom & Dow: sku få bo gratis hos dom, bara betala flygbiljetten å nöjjen. Vår arbetskamrat, tillika granne på Kristinehovsgatan: "Modiga Anneli" gjorde så! Hon hade haft hur kul som helst: bott hemma hos tjejjernas föräldrar i bergen å på bra lägenhetshotell vid kusten. Sett mer av det icke-kommersiella Thailand å badat på stränder man inte trodde fanns när man såg hennes kort därifrån.


Varför va jag så j**la försiktig OCH dumsnål?

MINNS vad jag säger:

"Man ångrar bara det man inte gjorde!"


MEN va vare för nå´paket det surrades om inledningsvis nu´rå ?!?

Äh, det.

Det va från Ellos... *fnissar*

=oD





Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards