Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av elaina - 27 augusti 2008 23:02

Hoppsan Hejsan vad tiden går:

på fredag har Älski å jag vare gifta i 3veckor!

Å nyss drog jag mig till minnes bröllopsfesten å

kom då på att jag glömt att publicera bilder därifrån!

Ska nu genast reparera den skadan genom att lägga ut ett gäng bilder;


Här poserar vi i kvällsSOLen

(jo, det blev till slut lite sol på vår bröllopsdag)

detta, eller det sista i bildkavalkaden blir nog vårat TACKkort som är i på gång...


 Glada Svärfar, Söta Lilla Svägerskan med GullUngen

på väg in till sina sittplatser!

tycker det ser ut som en mingelbild på nåt kändiskalas...


Nämen OoOoJ va med folk ! ! !

Vilken min jag har! *fnissar* ;)


SpelmanPer spelar en brudmarschtrudelutt när vi tågade in

är uppriktigt överraskad över folkmängden!


Här sitter vi bänkade vid honnörsbordet å lyssnar på när HusMor talar till oss

kolla in silverbägarna som jag fann på Gnistans SecondHandButik!


Månne det är BrudValsen dom spelar?

i bakgrunden syns Husmor & hennes träl...


Min älskade knasiga Mamma håller ett tal å jag ser ut som jag tänker

"Men HerreGud kan hon inte ta å sluta nu nån gång!"

eller så sjunger vi MormorsFars sång från Värmland;

(se text under bilden)

-jag kräks på´re! är våran kärleksförklaring sinsemellan...


"Små getterne fiser böner,

små pôjkene plocker opp,

små jäntene koker sôppa

å de tycher hä ä så gôtt !"


Älski, hans Mamma å StyvFar från Värmland.

 (Huruvida han kände igen den gastronomiska visan är ännu inte känt)
tror det är första gången jag ser dom tre på bild tillsammans


Brudgummen hugger in på ett lår lindat med lönnblad!

(finns det nån av gästerna som har bilder på buffématen

så emottages dessa tacksamt !?!)

Mmmm-matvrak!


Min Kära Syss ska till å överlämna en gåva

 som jag hoppas jag hittar bild på!


Äldst på bröllopet va Moders Kusinen "Mosin" med sina 85år

(Modern är "bara" 76 år ung å spiknykter!)


Undrar just vad det står på det här kortet eftersom jag ser så full i 17 ut?

(Så många fina presenter vi fick från När&Fjärran!)


"Ingeborg&Ragnar"

Åsså levde dom lyckliga i alla sin dagar...

=o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards