Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av elaina - 26 augusti 2008 23:08

Föregående inläggs rubrik va en lätt travesti på Evert Taubes "Rosa på bal",

å nu sitter jag å nynnar "Pappa Maken kom hem, för jag längtar efter Dig..."

Han befinner sig nämligen sedan ett dygn tillbax på Italien  för att  Lilla Svägerskan ska gifta sig med Lille Svågern till helgen!


(FY vad "Maken" låter fisformellt gråtråkigt!)


"Bonus" är med plus Svärföräldrarna förstås, både hans å hennes, sen kommer tydligen fler släktingar på hans sida dit till helgen då bröllopet ska stånda i dagarna tre. F-N va jag hade velat viljat (?) vulle  önskar jag hade vare med!


"Älski" (som f.d Kärbon hädanefter kommer att kallas) saknar nog mig oxå för Han smsade/skickade ett textmeddelande via sin mobiltelefon: "Ring mig!"  å det gjorde jag förståss! 


Han va riktigt pratsam å berätta att; Hotellet va jättefint, maten fantastisk, havet salt å varmt, solen brännhet, parasollerna gratis+  solstolarna rums-numrerade: ja ALLT verka toppen!


Det va bara det att Han sakna mig! AJ! vad det gjorde ONT i hjärteroten!

GÜD så dumt att vi inte bestämde att vi sku ha denna resa som vår bröllopsresa!


Tänk om jag sku ta ett sista-minuten-flyg ner till Kalabrien på torsdag kväll efter att jag lämnat barna hos pappan? Passerar ju Arlanda på hemvägen...


;o}

PST! Hilfe, HELP, helga!


Av elaina - 26 augusti 2008 21:43

Ibland undrar man ju hur det är ställt här i världen/ Ankdammen Sverige!?

Det här brevet fick jag idag;

Husmark är Sveriges nuvarande SocilaFörsäkringsMinister...

Kanske är det svårt att läsa vad som står, men kortfattat kan man säga att jag har fått en inbjudan att träffa Sveriges nuvarande SocialFörsäkringsMinister Christina Husmark Pehrsson

 på måndag 1a september kl.11-12 på Rosenbads KonferensCenter.

Dä ni!

Det är bara det att den nya möjlighet som omtalas gäller dom som beviljats permanent sjukersättning (alltså icke tidsbegränsad) och det har inte jag!

Så jag förstår överhuvudtaget inte hur jag kunnat få inbjudan?


Finns det nån mer än jag i detta avlånga land som heter lika som jag som har permanent sjukersättning som missat sin inbjudan p.g.a nån sammanblandning?


Får nog lov att gå in på www.eniro.se  å kolla upp det här...

? :o]

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards