Alla inlägg under juli 2008

Av elaina - 5 juli 2008 08:42

Idag ska vi iväg till Stallarholmen å gå på Vikingamarknad,

hoppas hitta spännbucklor åt mig där.


Sen ska vi iväg och gratulera Svärfar som fyller 70år:

GRATTIS!

=0D

Av elaina - 2 juli 2008 13:39

Ååå om jag bara kunde hitta nå´n av kamera-sladdarna så sku ni få se vilken syn jag möts utav utanför våra sovrumsfönster!

Bonden som har åkrarna här utanför har detta året sått LIN visade det sig när dom slog ut sina väna små blå blommor häromdagen!  Varje blomma är ju så skir å graciös, men ändå så ger dom tillsammans ett så´nt massivt blått intryck att jag, som är HälsingeStinta i själ å hjärta, blir alldeles betagen av synen! Å när vinden blåser så uppstår en synvilla: det böljar liksom vågor på sjön!


hoppas att det är OK att jag lånar denn vackra bild...

Förutom en" title="http://www.runmaro.net">en" target="_blank">http://www.runmaro.net">en lånad bild

 brist på bild sätter jag in en liten passande sång,

 som barn ung jag den väl sjöng nå´n gång:

(OBS! rim!)

Linblomman

Jag vaggar en droppe och vinden mig stillar

och lyssnar till fågeln vars sång ger mig ro

som ensam och stolt på sin kvist för mig drillar

ett lockrop till vänner från berg och från mo


Refr:

Ängen är fylld utav humlor och bin

som ser mina blommor och blad

dom värmer mitt hjärta dom värmer mitt sinn

ja sånt gör en linblomma glad!


 

Fjärilen fläktar med spröda små vingar

och flugorna fångas av fåglar i flykt

mot himlen och solen sig duvhöken svingar

och sover gör kidet hos mamman så tryggt


Refr.


En spirande blomma som bjuder sin syster

till dans här på ängen till sommarens vind

smeker in blomma och ser hennes lyster

från skimrande daggdroppar på hennes kind


Refr.



Minns inte riktigt melodin, oddsen för att den ska finnas på "Youtube" är väl minimal, gissar jag...

;0)


PST!

Jag hitta faktiskt igen den: det är Kôrven i Iggesundsgänget som gjort den, han bor f.ö på samma gata som min Syss!


Dessvärre fann jag ingen ljudslinga som gick att ladda upp här, men det är en stillsam melodi, som mycket väl kan fungera som vaggvisa.


Ska fortsätta leta efter här-på-bloggen-uppladdningsbar ljudfil

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards