Alla inlägg under juli 2008

Av elaina - 19 juli 2008 17:32

Tjipp,tjopp kines!

Vi kika in till SyssDotra i Norrköping på en kopp kaffe!

Före det va vi en sväng till Söderköping å åt supergod glass i stora lass:

en hel hink faktiskt för 55:- (bildbevis kommer här nedan!)

Här sitter vi i en lång rad och äter glass i stora lass...

Men varför finns det inget Mellanköping?

? ;0)

Av elaina - 17 juli 2008 14:04

Ovanstående uttryck myntade jag för ett år sedan!

Då la jag ut receptet på MonsterMammans PMSkaka, led väl av svårartad PMS just den dan: nu har jag bara lite bröllopsfeber!


Ändå antar jag att vi kommer att hinna bli färdiga med allt;

* Kärbons Blivande Makens klädsel är så gott som klar (Tack Pia!)

* Min egen "brud-utstyrsel" ska i princip bara handfållas (Tack Syss!)

* Bonus vill va med å sy sin egen klänning, antar att hon hjälper Dotra att sy hennes oxå? (Tack på förhand Bonus!)

* Textil-kamoufleringen av dom alltför moderna partytälten ska färdigställas

* Ungbjörkar för TTT= TältTaksTäckning ska vi höra om byns NärMiljöTeam kan tänkas leverera på Bröllopsdagens tidiga morron (Tack på förhand NMT!)

* Bestä............


OJJ!

Nu slits jag ifrååån tangentbordet, vi ska tydligen iväg å beställa MjöÖööd !!!!!!!!!!!!

;0)


Av elaina - 12 juli 2008 21:23

På lördagskvällen gick jag, Dotra&"TANT", som är Hennes GudMor, å såg filmen "Mamma Mia" å vi säger bara -Gå å se den!!!  Typiskt tjejjig musicalfilm, men alla som gilla ABBA har nog stor behållning av den. 


Meryl Streep är även en duktig sångerska å Pierce Brosnan är nog kusin till Tom Waits, vilken manlig(!)stämma, inte smörig som jag väntat mig. Handlingen i filmen funkar, men musiken är mest tongivande s.a.s


Kolla in här, var DU kan gå å se den i Din närhet...

:0)



Av elaina - 10 juli 2008 17:34

Nu har vi just kommit hem efter en heldag på stan med Mormory!


(Vi= Syss, SyssDöttrarna, jag+barna åsså Mammary/Mormory.

Morfar å Svåger lämna vi kvar hemmomvid, på så vis kunde vi strosa runt hur mycket som helst utan nå´ra kinkiga karlar i hasorna, hehe.)


Nu pustar vi ut med en kopp kaffe å går igenom våra fynd;

  • minst 4 Tshirts+kortärmad skjorta&shorts åt Sonen, som annars sällan hittar nå´t! (allt för halva reapriset ! ! !)
  • 3par somriga skor till priset av två, åt bägge barna.
  • örhängen+halsband på GuldFynds 70% REA: sku ha kostat 129:-resp.149:- åt mig själv! (har sneglat på dom tidigare, men tyckt det vare för mycket pengar)
  • en grön kofta som jag fick av min Syss nyss ( köpte fel storlek, hon har  själv en stl. mindre själv)
  • 2par panelgardiner i knallrosa å knallblått t Dotras rummet för 79:- inalles ! 

m.m.m.m


NU köttgryta!

=o)

Av elaina - 9 juli 2008 11:30

Prövar skicka MMSinlägg:hoppas funkar!Blev tvungen åka in Usala:Dotra glömt sak hos pappan,jag väntar utanför.Se här fin blomma.Bloggs

Av elaina - 9 juli 2008 09:58

Straxt ska Dotra å jag packa ihop å fara hem, till Hudik!

Tur att nya E4a förkortar restiden med ca en timme, för nu längtes jag efter "de mina" nå otroligt! Har inte träffat dom sen i påskas å det är som evigheter sen.


Uppe i Hudik ska jag sy klart min "brudklänning" å åka runt å hälsa på släkt å vänner. Sku behöva ha minst en extra veckas semester känns det som. Kommer att försöka hinna blogga  däruppifrån, kanske har nå´n av dom en fungerande kamerasladd att låna ut, så att det kan bli lite bilder här igen.


Ha det så gott så bloggs vi!

=0)



Av elaina - 8 juli 2008 09:39

Kärbon, som är en äkta 08a född på Söder, har gått å tänkt på detta magiska datum länge. (Fria gjorde Han när vi firade 5års jubileum å det är snart 3år sedan) 

Å idag är det bara en månad kvar tills det är dags!!!


Det blir VikingaBröllop med dom närmast "sörjande" *fniss*, det är därför det sys för fullt ute i stugorna: klädseln är nämligen valfri eller vikingatida.


Jag har t.ex inte tid att sitta här å skriva mer för stunden, måste hinna sy klart Kärbon min blivande Makes (hm, jag kommer nog kalla Han för Kärbon iaf) nåja, Hanses specialbrallor (som annars skulle ha kostat 1700:- (!) att få uppsydda)


Nu måste jag sätta fart, för kl.14 ska vi träffa "Ceremonimästaren", han som ska hålla i den fornnordiska vigselritualen. Visst låter det spännande?  Det kommer att bli hur bra som helst, han har månårig vana av dylika ting, så vi är i trygga händer.


Åååå, jag har så mycket att berätta, men tiden är knapp, fast knappar hade dom inte på vikingatiden, inte klockor eller stress heller. I det avseendet var det bättre förr, ju förr dess bättre...

;0)




Av elaina - 7 juli 2008 11:19

"SillyMilly" undra om jag va gravid, förmodligen syfta hon på  bloggens titel "Mamma Talar" (som alltid) med tillägget "och avslöjar närsomhelst en hemlighet" (eller så tycker hon att det ser ut så på min presentationsbild ?)


Härmed lugnas alla oroade att så är icke fallet ! ! !


Inte för att jag sku ha nå´t emot att få barn med "Kärbon", tvärtom sku jag gärna ha velat ha Honom som Far till barna mina, men nu är Han iaf världens bästa BonusFarsa! Å det är ju med mig å Honom barna är mest så Han blir ju som en fadersgestalt för dom hur som helst.


Å tydligen kan man föda barn när man är hur gammal som helst, igår stod det ju om en 70årig indisk kvinna som fött tvillingar t.o.m Gu´bevare mig väl att börja om i den åldern! Vet inte om jag sku idas orka ens i min ålder fast jag är "bara" 44år ung. (allt är relativt, beror på vad man jämför med)


Tänk er att börja om med småbarnsåren med allt vad det innebär;

nattvak, amning,  kaskadkräkningar, magknip, blöjbyteri etc. Fast om så bleve, så vet jag att "Kärbon" sku ta sitt ansvar betydligt mer än vad barnafadern nånsin gjorde när barna va små.


Nä, i väntan på barnbarn så lånar vi ursöta bäbisar å lämnar tillbaks dom när di börjar grina eller lukta illa, hehe...

;0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards