Alla inlägg den 2 juni 2008

Av elaina - 2 juni 2008 08:17

Har gått å tryckt på det här sen fredagen före dopet

om jag sku offentliggöra det eller inte, vojne-vojne.

Men nu ska det ut i ljuset!


hambostinta i trång-trångt...


Fundera ju på om jag sku ha hembygdsdräkten eller den betydligt svalare linne-outfiten på själva dopdagen. Det blev ju den senare med en tunn blus, men inte enbart för att dräkten sku bli för varm (har ju härdat ut förr, för det är fint å högtidligt) utan av den enkla, men ack så sorgliga, anledningen:


Jag kom inte i hembygdsdräkten!


Spännet i midjan på kjolen gick inte igen, blusen strama över axlarna å hyskorna i livstycket/västen höllt på att dras isär. Det enda som passa va förklädet, fattas bara annat! Vilken tragedi: bara att inse att jag nog är lika tjock kraftig som Tant Naimi, som hade dräkten före mig, när hon s.a.s växte ur den. SUCK.


Å jag som traditionsenligt absolut vill ha den på midsommarafton!

Därför har jag hållt stenhårt på tallriksmodellen, inget kaffebröd å slarvmat+ promenixer sista veckan å faktiskt minskat lite i omfång. Åtminstone visar det -3kg på vågen nu på morron när jag vägde mig.


Glatt överraskad så fortsätter jag denna vecka med "Hembygdsdräkt-Trimmet":

SKA komma i dräkten till midsommar det är mitt mål.

Kom gärna med tips å råd, peppa mig Snälla BloggVänner!


Tror det va Martin Ljung som sjöng: -Jag ska klara av ét om jag måste å kan...

HJÄLP!

;0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards