Alla inlägg den 11 maj 2008

Av elaina - 11 maj 2008 19:57

Idag hade vi en riktigt skön söndag! 


fåglar va inte särskilt ofta avbildade på runstenar...Vi for med VänFöreningen till

 en kyrka på andra sidan byn,

där det finns inte mindre än

13 runristade stenar!

De står mestadels runt om

den medeltida kyrkan,

där de påträffats i väggen

 eller i kyrkogårdsmuren,

de har alltså använts som

byggnadsmaterial!


Kanske va det ett sätt för kyrkan

att spara in på kostnaderna eller

för att få bygdens folk med sig

 genom att bygga in deras kultur

i det kristna sammanhanget?


 Vem vet?


Intressant vare iaf, flera i föreningen har mycket kunskaper kring runstenar å

det va lärorikt att lyssna på när dom berätta om dessa stenar.

Även intressant att höra när dom tala om andra ställen som vi kan besöka

vid nästa runstens-rally. Fast det blir först till hösten.

 Å före det äre SOMMAR!!!

Sommar,

       sommar,

                  SOMMAR...


 =0D


Av elaina - 11 maj 2008 19:46

Avslutar nu kommentarsundersökningen som startade 2008-04-07 18:22


GÖR MIG GLAD- SKRIV EN RAD!!!


  • OK, jag skriver nu meddetsamma!    50 %

  • Vet inte vad jag sku skriva,

räcker det med HEJ eller KRAM? (svar JA!)    35 %


  • Nä, jag vill inte...    5 %

  • JO, om jag får vara anonym (svar JA!)    5 %

  • Varför då? Du skriver inget som är värt att kommentera...    5 %


Totalt har 20 personer röstat;

Av er som valt att rösta är det alltså hälften som faktiskt har skrivit en kommentar.

7stycken är försiktiga generaler som endera inte kommit på nåt att skriva eller åtminstone skrivit hej å kram.

En person ville inte kommentera, en som ville, men ville va anonym å en som tycker jag skriver värdelöst men ändå behagat svara...


;0)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards