Alla inlägg den 17 april 2008

Av elaina - 17 april 2008 19:23

Kolla vad jag hitta i tygskåpet!

nästan så att det luktar tomater...

Visst äre helt ljuvligt!

Köpte det på Emmaus längs Götgatan nån gång i vintras, kan inte begripa varför jag inte visa det då, genast å på en gång? Men bättre sent än aldrig!

 Eller hur ! ? !


När vi Kärbon pimpa sopskåpet så sattes det in en vit korg ämnad för förpackningsinsamlingen:

Vinnaren i Persiljas Pimp-my-sopskåp-tävling...

Men Sonen (som har tömningen av den+soppåsekastning som en syssla) tyckte den inte rymde tillräckligt (varför behöva sortera för ofta?) så han tog å stuva om sina rullskridskogrejjer å tog den högre hårdplastkorg/kassen till förpackningarna.


Redan tidigare har jag tyckt att det varit bökigt att komma åt soppåsarna längst in i skåpet å så kom jag ihåg att jag då tänkt göra en påspåse!

Så voilá!

Inte världens bästa bildkvalité, men jag är helNÖJD med resultatet...

 Gjorde en applikation på linneliknandetyg,

volangen är faktiskt oxå en återanvänd gardin

å den är tillräckligt lång för att rymma alla plastpåsar vi samlar på oss.


Jag försöker ha tygkassar eller återanvända dom i plast som Kärbon släpar hem, fast jag för en ojämn kamp mot påsberget som ibland får liksom vulkanutbrott!  Det väller ut påsar bara man gläntar på skåpdörren...


Visst finns det soppåsar av majsstärkelse som förmultnar av sig själv?

Ska nog snacka ihop mig med miljömedvetna Bonus i helgen å be henne upplysa sin Pappa om nyttan av att minska påsansamlingen.


Kanske ska vi sy lite allt möjlig i helgen?

Om det inte blir för vackert väder,

hmm, den som har hälsan får se...

=0)

37,8´



Av elaina - 17 april 2008 10:12

YIPPIE! Jag har fått en hel låda med stuvar å tyglappar!

hann inte ta nån bild på härligheten,återanvänder denna tygbild, hysch-säg inget ;) ...

Kanske jag i å med detta kan få lite inspiration å komma igång å va lite kreativ ? Mår ju så bra av att skapa, men varken orken eller lusten har varit särskilt i topp på sistone. Fast när jag så blev uppmanad att sjukskriva mig å va hemma å ta det lugnt så kan jag ju inte skylla på  tidsbrist å det börja faktiskt klia i fingrarna på mig när jag såg alla fina tyger! Kan faktiskt inte komma på nåt bättre sätt att kurera mig än att börja planera lite olika projekt! Så jag går nu iväg å rotar i det proppfulla tygskåpet åsså får vi se vad det kan bli...

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards