Alla inlägg den 15 april 2008

Av elaina - 15 april 2008 20:45

Efter att fått en barsk förfrågan av min HusLäkarinna:


Hur bra är det att gå iväg å jobba dan efter att man haft 38,5 i feber?


så sjukskrev jag mig å stanna vackert hemma. Har ju inte haft några symtom i övrigt, varken snuva, hosta eller ont i halsen (möjligen lite tjock i densamma, å dålig kondis i största allmänhet) å är ju uppfostrad så att har man inte feber så går man iväg! Tycker det kan vara svårt att avgöra när är man tillräckligt sjuk för att vara hemma?


Va iallafall upp på "Labb" å lämna prover av alla de slag, spännande att se vad det blir för svar på måndag. (Läkarinnan hota med förlängd sjukskrivning om värdena va åt skogen å febern fortfarande åker jojo)




 


Passa sen på att låna hem lite böcker från "Bibblan" när jag ändå hade vägarna förbi. Blev några knasiga å några skönlitterära;

  • Ännu mera FNITTER-en rolig bok av Kvinnor
  • Damernas ABC, av bl.a Barbro Lindgren å Gunna Grähs
  • Underdog av Torbjörn Flygt
  • Vägen till Ekenäs av Birgit Sparre

Hemma blev det minsann ingen tid för läsning: Det va arbetsfördelning som gällde, palla inte både tvättstuga å matlagning kände jag; barna bar ner tvätten å vi hjälptes åt att sortera, Dotra satte igång att göra spagetti å köttfärssås, Kärbon duka å diska, skjutsa Dotra&co till Taekwandon, hängde å tumla tvätten å sen vek vi allt tillsammans å bar upp det med gemensamma krafter.


Pusta sen ut vraklång i soffan framför TVn med ett kvittrande marsvin på magen. Upptäckte då att vår undulat Paloma härmar marsvins-ljudet!

Hon är verkligen förtjust när Grabbarna Gris får vara i lekhagen som vi kallar den stora kartongen vi har i rummet för att dom inte ska va så isolerade på Dotras rum när hon är borta. (phu-vilken-lång-mening-det-där-blev!)


Friden bröts av mobilens kvittrande signal, sen högljudd förkrossad gråÅååt! Dotra! VAD har hänt!?! Gick ner på gården å mötte en linkande storgråtande unge! Hon hade ingen strumpa på ena foten å gick på hälen. Det visa sig att hon å Kamraten sparrat mot varandra å tån kolliderat med ett parerande knä å böjts bakåt! En rejäl stukning å vila i högläge resultera i att hon oxå blir hemma från sitt arbete/skolan några dagar .


Men jag är iaf så pass så jag kan vara pass-opp: komma med vattenglas å frukt, lämna marsvin å hämta papper till bajspluttar, vädra fisfilt  nä fleecefilt ska´re visst va *fnissar* å har nyss gett henne telefon som ringde (va visst bästisen som ringde för att höra hur det va) å nu ska jag gå å påminna henne att hon ska ringa Mormor för att berätta vad som hänt.


Sen en kopp påtår på det, sku kunna stuka tån för en kaka...

;0)


Av elaina - 15 april 2008 10:37

Med risk för att bli tjatig så meddelas härmed att

eländiga "Elainskan" har feber igen!

Va tvungen att gå hem tidigare från jobbet igår å

idag blev jag dålig igen när "medusin" gick ur kroppen vid tiotiden.

Så nu är jag bara hem å vänder/bloggar lite tills

det är dags för läkartiden kvart över 11.


Surfa nyss runt lite hos några bloggkamrater;

Persilja har upptäckt ett tonårsmonster,

helga hade ett så himla bra fläskfilérecept

Millis visar sin fina skapelse å kommande projekt

 å fler hann jag inte med att besöka så här i väntan

 på att åka iväg till Doktoriet.

Återkommer å surfar vidare,

vi bloggs...


#0}

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards