Alla inlägg den 4 april 2008

Av elaina - 4 april 2008 15:43

Fick just ett mail från en Kamrat med en länk till en fantastisk trädgård nånstans  i Australien, varsågoda åk dit på en flygande matta...

=0)

Av elaina - 4 april 2008 13:14

För att det inte ska bli för gulligt å sirapssegt

 här inne på bloggen efter sista tidens marsvinsförälskelse så

 kontrar jag här med lite saltare tongångar:

 medans jag poppar upp ett lager popcorn till Sonens klassrese-disco ikväll

så poppar jag samtidigt lite på musiklådan.


Denna låt tillägnas Alla Er som har värk idag: hoppas det lindras!

=0)

ps: förstår inte ett jota av texten,

men jag tror det handlar om smärta, kan nån översätta?


Av elaina - 4 april 2008 10:00

Å här slutar alla ev. rubrik-illusioner om antisemitism.


Det handlar om en av vår nya familjemedlemmar Magnus Marsvin!

I en kommentar till inläggget där Dotra strålar av lycka över sina små Vänner undrar Lisbeth om det är några av deras små ättelägg, med SMF 307 Ulvus i stamtavlan?


Så visade det det sig vara! På den mörka skönhetens stamtavla återfanns Ulvus rex "Bosie" som FarfarsFar! Hur liten kan inte världen bli emellanåt? (Marsvinsvärlden förmodligen väldigt liten)


Sen inkom Lisbeth med än mer glädjande information:

>>Å då kan jag tala om att Ch Ulvus Bosie, var inte bara själv en fin championgris, BIS-placerad och allt. Han var dessutom son till en av alla tiders fina och vinstrika rexar, vår underbara Ch Pickersleigh Nancy Drew, som pryder vår hemsideindex. Nancy var i alla avseenden en minnesvärd gris som jag skulle kunna skriva en roman om. Hon blev Årets Rex, BOY-3 (vilket betyder Best of the Year) samt klubbmästare.

Bilder dyker upp på Ulvusbloggen!

Jag kände på mig att släktskapen fanns. Roligt att se Nancys och Bosies fina egenskaper gå vidare.  Lycka till med nassarna! <<


Det ska jag tala om för Dotra när Hon kommer hem från skolan i e.m.

För Hon har ju undrat lite över det här med utställningar å så. Kanske vi sku drista oss att delta i någon framöver? Finns det speciella utställningar för Nybörjare? Å då syftar jag på oss som ägare mest!


Det visa sig oxå att High Hats Läng-Tan är Mormor respektive Farmor åt Honom å Brasse: alltså är dom kusiner, inte bröder som jag måhända påstått. Kanske nån av er som läser detta känner till Henne?


Nä nu ska jag gå å äta andra frukost med nassarna: timjanthe´med honung för mot min raspiga hals åsså Hönökaka, om det finns nån kvar...

;0)




Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards