Alla inlägg den 31 mars 2008

Av elaina - 31 mars 2008 20:26

Så blev det då äntligen söndag kväll: Dotras rummet va nästan klart när barna ringde från tåget, på väg hem från pappan. Kärbon skyndade att åtminstone ställa skrivbordet å sängen på plats, medans jag for å hämta dom vid tåget.


Dotra va ivrig att rusa in på rummet för att se hur det blivit, men jag hejdade Henne å bad ´na blunda, höll för hennes ögon å ledde in henne på Sonens rum. -Å va töntigt, fattar väl att jag är i Brorsans rum, sucka Hon, men när jag tog bort handen så jubla Hon istället, detta va vad hon såg:

bilden lånad av förre ägaren...

Gissa om jag fick KRAMar?

Blev dessutom översållad av pussar å TACKad på alla möjliga språk!

(Hon lärde sig Hej & Tack på lekiskompisarnas olika språk

i 6årsGruppen, tror det fanns 7 nationaliteter)


Sen blev det ett mera stillsamt betraktande i en kvart20dar:

jag hade medvetet väntat med att ge dom kvällsmat för att Hon sku få göra det.

En morot, stor nog att föda samtliga marsvin i byns västra utkant, hackades nogsamt i mumsbitar, isbergsallad revs i strimlor å allt toppades med lite äpple-3kanter: allt väldans uppskattat av "Grabbarna Gris"!!


Hur lycklig kan man bli på en skala 1-10? 11,5?*

Sen kunde Hon inte behärska sig längre utan frågade om Hon fick lyfta upp dom när dom ätit färdigt.


Eggbert å Boris heter dom ju egentligen enligt de fina stamtavlorna/ registrerings-bevisen som hon vi köpte dom utav skickade med,


men dom blev raskt omdöpta till Magnus &Brasse!!!






Dom kvittrade en del när dom kom upp i famnen på Henne å Hon tittade storögt å undrade om det va nåt fel på dom:

Nej, vissa marsvin pratar å har en massa ljud för sig å

Dina verkar vara av det småpratande slaget.

Magnus till vänster å Brasse till höger...


TACK Snälla E-K för att vi fick våra nya familjermedlemmar till ett så´nt facilt pris å en sån fin bur m.m på köpet. Dotra uttryckte sig sålunda:

Världens värdefullaste present...

=0D

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards