Alla inlägg den 14 mars 2008

Av elaina - 14 mars 2008 15:11

Kärbon är hjälpsam på mångahandavis, men hans tvätteriverksamhet har gett upphov till lite missnöje: han är van att slänga det mesta i torktumlaren å missar ibland sånt som icke bör tumlas, t.ex;


  • sidennattlinne
  • sammet/silkeblus
  • Dotras vita lammullströjja!

Den förstnämnda klara det utan förändring, blusen tappa formen å tröjjan blev ju alldeles tovad! Hon blev förstås döö-sur, Kärbon uppgiven å jag ruska på huvudet åt dom båda två. Men istället för att kasta den så la jag den på projekt-hyllan, hade just läst läst Do Redo-boken å fått massa ideér.


Så kul att kunna återanvända tyger; tröja, skjortärmar, kuddvar, jeansficka...


Så ett ½år senare är tröjjan snart transformerad!

Fodret är ett överdrag till prydnadskuddar, Sonens urvuxna jordgubbsfläckade skjorta fick offra ärmarna till den orginella axelremmen.

Måst i denna stund skjutsa honom till pappatåget å i samma veva åka å hälsa på  i GrannByn hos Familjen O som lider av systerbrist (nä, inte syre-brist, utan brist på systrar, halva systerskaran är på annan ort)

Hinner inte lägga ut bilden så här i sista sekunden, den kommer

i e.m./ kväll, se där nå´t att se fram emot

det är dom små-små detaljerna som gör´et...


Nästan tio på kvällen kom bilderna på plats å jag är som sagt jättenöjd!

TACK Snälla Ni som inspirerat mig: ingen nämnd ingen glömd...

=0)



Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards