Alla inlägg den 21 februari 2008

Av elaina - 21 februari 2008 16:11

Torsdagseftermiddagen tillbringades i en svettig källarlokal:

Vi spelade BOWLING! Brukar gå iväg ett helt gäng nå´ra gånger per år: denna gång va vi 7 tappra bowlare å en hejjarklack på fika-läktaren (minst lika viktiga!)


Det va så skojjigt, fastän reslutaten va högst varierande: kan inte begripa hur man ska kunna hålla reda på armar å ben, måste ha gräsligt dålig kroppsuppfattning! Ena gången hamna klotet i rännan, nästa gång STRIKE! SPÄRR! heter det ju när man slår ner samtliga käglor på andra slaget.


Nå så fruktansvärt ojämn i kasten så det va skrattretande. Råkade tappa klotet (lyckligtvis inte på tårna!), höll på å göra övertramp flera gånger å en gång va jag på väg att ramla in på andra lagets bana: vilken cirkus!


Men i detta gänget känner man ingen prestationsångest, alla va vid gott mod, även den som fick sämst resultat: alla fick över 100 poäng, efter vad jag minns, å det är helt OK på våran nivå. Fast kanske vi ska be om lite instrutioner nästa gång?


Å det där med att räkna poäng är verkligen en hel vetenskap! Som tur är så har ju dom flesta banor automatisk uträkning numera, tack å lov. Annars sku väl varje serie ta två evigheter om man måsta räkna ihop resultatet själv.


Medans vi spela kom jag ihåg en klasskompis, P-O, som va superduktig på bowling: han lyckades med konststycket att få 300 poäng!  (Tror det innebär strike på samtliga slag, helt ofattbart!!!)  Hans namn stod på ett plakat över "Godkända 300-serier", å de gånger vi va några å bowla uppe i Hudik brukade jag skryta om att

 "-Han gick i min klass från 1an till 9an!" 


Men för några år sedan så renovera/modernisera dom bowlinghallen med datoriserad räkning å discoljus+rökmaskiner å vette Gudarne allt, så den skylten är väl nedtagen? (fast jag hoppas att inte P-O tagit ner skylten!?!) USCH, så får man inte ens skriva! Inte värt att utmana ödet.


Men HörrNi!  

 HÄR hittade jag igen den! KUL!


NU mot grytorna...

=0)





Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards