Direktlänk till inlägg 19 februari 2008

Vad betyder Ditt namn?

Av elaina - 19 februari 2008 17:06

Här kan Du kolla vad Ditt namn betyder, varifrån det härstammar, hur vanligt/ovanligt det är, samt när det först finns omnämnt.


Skriv gärna in en kommentar om DU fick reda på nå´t

som Du tyckte va intressant!


Tvättstugan nästa...

=0)


 
 
helga

helga

19 februari 2008 18:36

Det var intressant - jag hade hört vad mitt namn betyder förut, men hade glömt :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

19 februari 2008 19:00

Japp, det var kul och intressant!;)
kramen

http://trollpackan

 
trollpackan

trollpackan

19 februari 2008 19:02

Hmm...upptäckte just att vi har samma omröstning...eller rättare sagt att jag har startat en som du har...hgmm..sorry! Men nu får den stå kvar ett tag..
kramen igen!

http://trollpackan

 
Zkrivaren

Zkrivaren

19 februari 2008 23:12

Jag visste det mesta men inte att det äldsta belägget var från 1548. Kul! Tack för tipset!

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syss

20 februari 2008 07:21

Intressant. Jag visste inte att mitt namn härstammade från det rommerska riket och att det betydde "kvinna/kvinlig".

 
Ingen bild

elaina

20 februari 2008 17:27

helga: sökte Du på Helga, eller? (hel,lycklig) När Dotra föddes va det Hilma, som betyder himmel, å eftersom jag va i 7e himlen ville jag att Hon sku få heta det, fast det tyckte inte pappan. Men Hon sku ha passat för att heta det...

trollpackan: visst äre kul! jag håller ju på att försöker finna mitt forntida namn eftersom vi är med i en vikingaförening. Å Du ska se att en vacker dag kommer det till mig... (det gör inget med undersökningen!)

Z: WOW 1548! det är så att man hör historiens vingslag...

Syss: Tänka sig! Har Du sökt på var del för sig oxå? Trotsig nåd...

=0D

 
Ingen bild

SARINA !

17 januari 2009 17:31

Mitt namn fanns inte med!!! Det där var en stor lögn !!

 
yasemin

yasemin

21 oktober 2009 17:04

Mitt fanns inte :(

http://blandbarnets.blogg.se

 
Sexii- fjortiiz

Sexii- fjortiiz

8 december 2009 18:08

Men asså? Mitt namn fanns juh inte? :\
Seriöst, stor lögn lix.. Avslöjad, kärring xD

http://www.svenskanamn.se

 
Ingen bild

elaina

8 december 2009 21:15

Sarina: Exakt vad va en stor lögn? Har aldrig påstått att precis vartenda namn i hela världen ska finnas med på denna lista? Men en hel del ovanliga kan man hitta igen...

Yasemin: om Du tillfälligt omstavar Ditt vackra namn till Jasmin så får Du visst fram en helt uppenbar betydelse...

Sexii fjortiis: Nä, kan Du tänka Dig, varken Sexii eller Fjortis fanns med på listan! (OBS, ironi!) Kärring finns säkerligen inte heller med....

;o)

 
Ingen bild

una

6 januari 2010 12:51

Una
Förekomst
Ovanligt Härledning
Ett fornnordiskt namn som är bildat av verbet unna som betyder älska. Kan även vara ett latinskt namn som betyder den enda.

Äldsta belägg i Sverige
1334

 
Ingen bild

j

26 februari 2010 14:18

Indra fanns med, döpte min dotter till det 2003 hon blev den 3 i sverige...:)

 
Filippa  ♥

Filippa ♥

24 april 2012 20:52

Hej! Ja§g visste redan vad mítt namn betydde... men de betyder Vän eller häst <3 :)

http://www.filippa01an.bloggplatsen.se

elaina

3 maj 2012 00:14

Häst och Vän det låter ju som en perfekt kombo!!!
=o)

 
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

17 maj 2012 13:48

gggggggggggggggggggååååååååååå

http://url

elaina

17 maj 2012 17:47

Vad menar du Jakob?
Ska vi gggååå nånstans??
Du från Lund å jag från Byn å mötas på mitten å ta en fika eller???
:o]
Ditt IPnummer avslöjar dej vart du än går i cyberspace, tänk på det!

 
Ingen bild

Miranda :)

26 februari 2013 15:51

Intressant!! Miranda är ett latinskt namn som är bildat av ordet mirandus som betyder beundransvärd och även namnet av en av uranus månar! :D roligt att veta vad ens namn betyder och så! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards