Alla inlägg den 10 februari 2008

Av elaina - 10 februari 2008 19:34

Vi va dussinet jämt på 18årskalaset härhemma i vår lilla lya,

( den yngste bara en månad gammal ),

 men finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju.


Känner mig upplivad av att ha så mycket folk omkring mig:

 mycket skratt å flams, kärvänligt å familjärt.

Kärbons Familj är ett bra substitut emedan min släkt är så långt borta.

(nåja "bara" 30mil, MW har sin i Peru!)


Bakverken blev så uppskattade, särskilt Noblessekakorna

 å tårtan vart så hög så ingen hade sett på maken,

den räcker till lika många till:

hälften är undansparad till Familjen.O

(OM det sku passa dom att komma å inviga

Sin Äldsta Dotters soffa imorgon e.m.?)


Några stannade oplanerat kvar på middag,

så då fick jag spontanimprovisera:

det blev kycklinggryta med bulgur å

den smakade väldans bra å ingen gick omätt från bordet.


Nu har Kärbon åkt iväg med dom sista gästerna,

 barna ser på nån TVserie å jag bloggar,

så att det inte ska kännas fullt så tomt,

för det är det som är nackdelen när

man haft mycket folk å trevligheter:

d e t      b l i r    s å     * # ¤ ^  T Y S T

när alla gått iväg å man är ensam kvar,

festivitetens antiklimax!


Nä, nu ska jag gå å prata med disken om hur 3vligt det va på kalaset...

;0)


ps: Söta Svägerskan som ej kunde komma: vi bloggs, rings, hörs!

Här nedan en liten uppmuntringslåt:


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards