Alla inlägg den 5 februari 2008

Av elaina - 5 februari 2008 19:24

I år kosta jag faktiskt på oss å köpte färdiga semlor på affären!

(ifjol va dom ju helt hembakta pga ekonomin våra höga kvalitetskrav, hrmm.)


Fick tag i ett par utan mandelmassa med vaniljcreme! Det passar bra eftersom det råder delade meningar om mandelmassans förtjänster i denna familjen.

Barna mumsade i sig sina rakt av med ett glas mjölk till, medans jag föredrar varm mjölk i djuptallrik=hetvägg, efter tyskans  ”heisse wecken” som betyder varma kilar (av bröd?) Helst vill jag oxå ha extra kardemumma i mjölken.


Kärbon ska avnjuta sin semla nuförst,( har ju varit å grattat "Bonus" som blev så glad för besök av Pappsen) Han vill bara ha kaffe till sin "temla" som Thure Sventon sa, om ni minns honom? Så Kaffehurran på!


Vad kallar ni semlan å hur äter ni den?  Vill gärna vet dom olika lokala varianterna som förmodligen finns i vårt avlånga land...

=0)

Av elaina - 5 februari 2008 17:04

Kärbons Dotter fyller otroligt nog arton år idag!

så sympatiskt BonusBarn får man leta efter...

När vi träffades första gången hade hon just fyllt 11år

å blängde på mig under lugg....

;0)

ps: GRATTIS än en gång "Bonus"!!!


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards