Alla inlägg den 1 februari 2008

Av elaina - 1 februari 2008 22:21

RAVIOLIgratäng
en burk ravioli för 9.90
en vitlöksklyfta
en burk tomatkross 2.90
pizzakryddor

blanda allt ien ungsfast form
riv ost över, in i ugn,175grader, ca en kvart, tills gratinerat.

helt OK middag för ca 2-3pers.
endast 13spänn

sallad till så blire kanske 5 spänn/person !


TACK för tipset Tiina...

=0)

Av elaina - 1 februari 2008 19:10

>>En man och hans hustru väntar med sina nio barn på busshållplatsen.
En blind man sällar sig till sällskapet ett par minuter senare.
När bussen kommer är den redan full, och endast frun och

de nio barnen lyckas pressa sig ombord.


Så barnafadern och den blinde bestämmer sig för att gå.
Efter ett tag blir fadern irriterad av klickandet som den blinde
mannens käpp avger när den slår i gatan, så han säger till den blinde:


"-Varför kan inte du sätta en bit gummi på din pinne?

Det där ljudet driver mig från vettet."


Den blinde replikerar indignerat:
" -Om DU hade satt en bit gummi på Din pinne så

 hade vi båda rymts på bussen!"<<


;0)

Av elaina - 1 februari 2008 13:09

NÄ, det verkar inte som att vi ska "rycka upp rötterna" i bemärkelsen flytta,

denna månad heller. Inga lägenheter av intresse, inga hus i lämplig prisklass heller för den delen. Åtminstone inte på pendlingsavstånd från barnens skola.


Däremot så har jag ryckt upp nåra krukväxter som behövde planteras om. 

(Blev lite inspirerad bara av att läsa inna hos helga att hon gjort Vår i sitt hus.)

Det märks att näringen i jorden är i det närmaste obefintlig å

att det är/varit vinter.


(har faktiskt lite vårkänning idag!)


före å efter på samma bild, dä ni...

Dessa paraplyaralior är inköpta på två olika ställen vid olika tidpunkter;

Ulriksdal å Rosendals Trädgårdar, ändå har dom betett sig lika:

tappat bladen nedifrån å uppåt de senaste veckorna.

Varför gör dom så?


Inte speciellt snyggt med den kala stammen, men ville inte slänga dom heller för det kvarvarande bladverket är grönt å ser frodigt ut. Så jag fick för mig att jag sku plantera om dom i djupare krukor för att stammen inte sku te sig fullt så lång.

Liiite bättre blev det allt, skojjigare krukor iaf.

(den andra plantan ska oxå bli omplanterad)


Ska ta nog ta å samplantera dom med nån slingerväxt,

som kan få växa upp längs stammen å kamoflera den.

Hmmm, tyckte jag såg nå´ra miniplantor murgröna på Hemköp?

Ska nog gå in dit efter att jag skjutsat barna på tåget till pappan.


JA, så fåre bli!

Å så skönt med lite inspiration igen,

har ju varit lite tunnsått med det sista tiden,

men måhända det håller på att vända?

(-Det rimma så då vare sant, bruka vi säga när vi va små.)


Jag har väl, liksom mina växter,haft nån brist å

kanske även jag sku må bra av att planteras om lite?

Men inte ryckas upp helt med rötterna,

lite ny jord/näringslösning får nog räcka denna vecka...

;0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards