Alla inlägg under januari 2008

Av elaina - 23 januari 2008 07:30

Endera blir jag som köpgalen när månen är full eller så får jag svårt att sova.

Inatt va jag inte ut å storhandla så då kan ni räkna ut hur min sömn varit.

Å vi som ska ha planeringsdag idag!


Äre fler som känner av fullmånen å hur yttrar det sig i såfall?

Vore intressant om ni fyller i min lilla undersökning...

#0)

Av elaina - 22 januari 2008 16:08

... bättre sent än aldrig!

Dessutom är detta en tredubbel-bukett; en lila, en vit och en röd bukett!

Så mycket tulpaner har jag aldrig fått på en å samma gång! (TACK!)

Synd bara att dom har en tendens att vissna för fort, men om jag byter vatten på dom å beskär dom lite varje dag så kanske dom klarar sig till helgen? (då ska jag nog kosta på mig blommor själv för jag har fått löneförhöjning!)

Jag känner mig inte fullt så vissen längre, det har nog vänt nu: börjar återhämta mig så sakteliga. Men bäst att skynda långsamt, som en snigel ruvar jag i mitt skal ett tag till. Fast till våren kan nog även jag slå ut i blom igen...


>>Livet är inte en dans på rosor, utan oftast en foxtrot på tulpaner!<<


=0)

Av elaina - 20 januari 2008 18:06

...å sova måst man även göra, allt enl. Läkarinnans ordination:

minst åtta timmar, vilket innebär att det bär i säng före tio på kvällen härhemma numera! (nåja, oftast) Samt promenader i dagsljus, ty ävenledes det är ett underskattat antideppressivt medel, som hon också föreskrivit.


Som ni förstått har min energidepå dränerats totalt efter nyår å jag gör nu allt för att fylla på den: äter, sover och gör må-bra-saker såsom;

  • gå å simma, helst helt själv, med hårinpackning i bastun efteråt
  • besöka bibblan, där kan jag bläddra i böcker tills barna hungrar ihjäl
  • sy, fast det blir inge vidare resultat för inspirationen är noll
  • prata i telefon med mina närmaste (TACK för att ni finns å orkar!)
  • måla, men slutar oftast med att jag knölar ihop papperet
  • mysa med Kärbon& med Barna, när dom har tid med sin gamla mamma
  • odla dom små bekantskaper jag faktiskt har i denna del av världen(HEJ på er!)
  • lyssna på talböcker (å min musik) i sladdlösa hörlurarna OCH
  • ha absolut tyst! Inte göra nånting, bara koppla av,

 därav det uteblivna bloggandet som tidigare lätt åt upp den överblivna tiden.


Så tillsvidare blir det korta sporadiska inlägg, möjligen förlagda på fredagar då jag tänkt ha det som plöja genom mailen-dag m.m

Den som lever får se å det finns hopp om livet,

det känner jag i min vänstra lilltå...

:0)



Av elaina - 18 januari 2008 10:54

Snickaren på våning 3 upptäckte att han glömt sågen längst ner.

Han försöker ropa till sin kollega på våning 1, men avståndet var för stort.


Han pekar på sig själv (jag), drog armarna fram och tillbaka (såg).

Kompisen på våning 1 nickade, och började onanera!

Snickaren på våning 3 blev förbannad och sprang ner för trappan.

- Va fan, är du dum i huvudet? Jag ville bara ha en såg!

- Jo, det fatta jag väl! Jag försökte bara berätta att:

 "Jag kommer snart".

Av elaina - 17 januari 2008 18:53

>> Jag tänker, alltså finns jag <<

eller snarare:

Mando et dormio, ergo sum...

(eller nå´t åt det hållet, är ju ingen hejjare på latin)

:0]

Av elaina - 4 januari 2008 10:19

Minns ni dom där skyltliknande meddelandena som kom upp i TVrutan när tekniken krånglade "förr i världen". Finns dom nu för tiden? Eller har tekniken gått framåt så att det aldrig blir nå mankemang numera?


Hur som helst en sån skylt kommer att hänga på denna blogg en tid framöver:

*

TILLFÄLLIGT AVBROTT...

*



Har en formsvacka för tillfället å kan uppbåda varken ork eller lust att skriva något. Ni som känner mig privat får gärna höra av er via mail eller telefonledes för jag behöver nog kontakt med omvärlden fast jag orkar inte riktigt ta den själv alla gånger. Men ska försöka uppbåda kraft å energi på att bli bättre på höra av mig.


Till er som besökt bloggen, fast ni inte känner mig IRL, säger jag TACK!

Ni har glatt mig med era kommentarer å det har inspirerat å stärkt mig.

Men även fastän jag verkligen gillar att skriva, å att dessutom få bekräftelse på det, så känns det som att jag, för en period, måst hushålla med mina resurser å lägga skrivandet helt åt sidan.


Den lilla energi jag ändå har måst jag nu lägga på den verkliga världen istället för  denna "pseudo-värld". Därmed inte sagt att ni är på låtsas, tvärtom, ni har kännts som verkliga för mig. Å fastän jag inte vetat vilka ni varit "på riktigt" så har ni faktiskt varit som ett slags vänner!


Vill ni veta vad som hände för ett år sedan ?

 klicka på länken härintill --->


Jag kommer väl att gå in emelllanåt å kolla om det ev. har kommit några kommentarer på detta uppehålls-inlägg: sku då bli väldigt glad å tacksam om det funnes nå´ra små uppmuntrande tillrop, må-bättre-tips eller bara ett litet tass-avtryck ...


:0}











Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards