Alla inlägg den 30 januari 2008

Av elaina - 30 januari 2008 18:18

Jodå, pappan dök faktiskt upp med Sonens lillebror 4,5år i släptåg.

Mentorn gav honom papper å kritor å sen höll hans sig lugn under tiden vi satt på utvecklingsamtalet. (ovanligt, brukar va en stojjig unge)


Själva samtalet pågick nästan en timme!

Sonen är klipskt å har läshuvud, men "försvinner" i klassen, för dom som är mer försigkommna tar lärarnas all tid. Det resonerades hit å dit hur han ska kunna ta för sig bättre OCH att mentorn ska be sina kollegor att uppmärksamma den tysta killen i hörnet än mer. För lärarna anser att han har högre potential än vad han visar nu. Han donar mest själv å säger sig vara nöjd med det: en ensamvarg. Alltid varit tystlåten å eftertänksam, nån måste ju vara det oxå!


Är som att det kryper i mig när det känns som att det inte duger eftersom han inte passar in i standardmallen! Varför äre Han som ska ändra på sig för!?

Skare va så? (nu far Sverker Olofsson i mig!) Att han ska behöva höra att hans beteende inte är tillräckligt "påfusigt"? Därmed haussas ju normen succesivt upp än mer:


>>DEN SOM VÄSNAS MEST FÅR MEST UPPMÄRKSAMHET!<<


Vad skickar det för signaler till barn å ungdomar?!?!?

fel,fel FEL!


Nu måst jag gå å ordna nåt ätbart, annars svimmar jag väl på kuppen, hoppas jag hinner skriva av mig lite mera, men det är rätt späckat schema; både lämning å hämtning på träning, provläxläsning med andra barnet osv.


Kommentera gärna så jag får lite att bolla emot...

:0)

Av elaina - 30 januari 2008 16:17

Ska straxt frönna iväg till Sonens utvecklings-samtal som

pappan lovat komma ihåg för en gångs skull denna gång.

 Återstå att se...

;0]


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards