Direktlänk till inlägg 15 december 2007

Återcyklat julkort...

Av elaina - 15 december 2007 20:27

Hej på Er!

Måste dela med mig av lite julkortspyssel som vi roat oss med igår kväll å

denna dags eftermiddagskväll;

Vi har faktiskt återanvänt fjolårets fådda julhälsningar: klippt ur motiv från gamla julkorten å sen klistrat fast dom på kulört papp å slutligen skrivit personlig hälsning, VOILA! så har man gjort sig ett nytt julkort!


Dotra bidrog frikostigt med bokmärken å glitterpennor innan hon

drog vidare för att sova över hos sin Bästis;

 Sonen va inte direkt överdrivet intresserad måst jag ju tillstå, men han va med å skrev på nå´t(vägrar visa upp det här) å designade ett å annat (m.a.o jag visade olika kulörta papper, motiv m.m å han peka på vad han tyckte passa ihop)

Här är ett resultat av det samarbetet, med ett litet tygtryck;

Vi kan ju inte visa alla exemplaren här för då kanske dom som ska få korten ser sitt å då blir det ju ingen överraskningen. Men kanske jag visar nå´t till som jag ev. funderar på att ha till försäljning. Om nån sku vilja köpa vill säga, nästa år eller så...

=0)

ps: visst äre senast på måndag julkorten ska postas för att man ska va säker på att dom kommer fram?

 
 
trollpackan

trollpackan

16 december 2007 17:37

Jättefina!
Vet inte om det är senast imorgon...har inte koll på det:) Har inte skrivit några ännu...
kramar

http://trollpackan

 
Ingen bild

mumlan

16 december 2007 20:44

Vilken smart idé att återanvända julkort på som man själv fått. Man kan ju faktiskt inte spara alla man får år efter år.
Kul Jul på dej! =0)

 
helga

helga

16 december 2007 21:47

Vad smart med återvinning och fint blev det också!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

wella

16 december 2007 23:29

Du kommer tillbaks!mycket fina kort ni gjort och fin handstil du skriver.
wella

 
Ingen bild

elaina

17 december 2007 09:37

Trollpackan: Tack för kramarna, dom behövs nu...

mumlan OCH helga: Visst vare lite smart, i dessa återvinningens tidevarv...

wella: Tack, jag är in ibland å kanske kommer jag tillbaka helt efter jul, vi får se..
Ps: det är min Morfar & Morbror som inspirerat mig till min handstil.

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

17 december 2007 11:00

Vad smart du är! Fina blev de också!
Så himla snygg handstil du har... vad avundsjuk jag blir, har alltid önskat att kunna skriva så där proffsigt och snyggt... men får klara mig med mina ganska barnsliga och spretiga kråkfötter!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

17 december 2007 16:48

Gerda-Thyra: "Smart&Fint" verkar va det genomgående omdömet för dessa mina alster: kanske det vore ett bra firmanamn i framtiden?
Kråkfötter har sin charm det oxå, det viktigaste är VAD man skriver...
;0)
ps:TACK för berömmet från Dig som själv är så fantastiskt kreativ!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards