Alla inlägg den 28 september 2007

Av elaina - 28 september 2007 12:31

Kärbon följde mig ända fram till mötesplatsen, där en av tjejjerna redan stod: hälsade glatt å småprata lite. Nå´n till trilla in, sen dök Reseledaren upp å önskade oss VÄLKOMNA å överlämnade en varsin ros så chevalereskt.

VinylGänget med Jonas&Lillemor i spetsen överlämnade lite gåvor dom oxå,

när alla var samlade. Vilket välkomnande!

här får vi viktig information av Reseledaren...


Stämningen var god redan från start: mycket prat å skratt.

Nå´n av tjejjerna hade visst läst min blogg å tyckt jag verka hygglig å tydligen levde jag upp till förväntningarna ;)


Incheckningen gick så smidigt eftersom den erfarne Reseledaren beställt en egen disk åt oss. Väl på planet så saknades inte samtalsämnen å resan gick så fort: lyfte från Arlanda kl.14.10 å landa på Keflavik 15.20, visserligen lokaltid (-2t) men fastän själva resan  i realiteten tog 3t. så kändes det inte så: tiden går fort i trevligt sällskap!


några av dom ivriga Kamraterna...

***********


Disigt i luften när vi kom fram,


men en buss väntade


å körde oss till


"Bláa Lónið" = BlåLagunen!



En dramatisk gångväg


inramad av höga


lavastensväggar


ledde fram till den


inte mindre pampiga entréen


med varmkälla t.o.m


utanför porten.


              ***********














Där inne vare än disigare: värmen från vattnet gjorde att dimman låg tät över hela anläggningen å det va inte helt lätt att hålla reda på sina nyfunna Vänner. En bar låg i anslutning till bassängen å jag provade ett mycket gott mousserande rosévin med fruktig smak: "Fraimb...-nånting", från Patagonien/Chile. (Köp mig en box Någon!)


här har någon känt igen mig å vinkar glatt...


Kändes så himla overkligt OCH lyxigt att flyta runt i mjölkaktigt ljusblått vatten å sippa på "Rosa Champagne" å höra skratt å sorl omkring sig i dimman.

"-Det här är inte sant, snart vaknar jag av en kallsup i badkaret"


to be continued...

=0D









Av elaina - 28 september 2007 07:54

Har just pussat&kramat det sista barnet hejdå-ha-det-så-bra-hos-pappa.

Det ena barnet ville t.o.m sova hos mig inatt: lite separations-ångest? Även fast dom sen många år är vana vid att åka till pappan å vet att man träffs igen efter helgen, så äre väl lite speciellt när själva Mamman åker iväg utomlands t.o.m Är ju inte så särskilt ofta förekommande att jag gör det!


Hitta ingen röd tröja för att stödja dom burmesiska munkarna, men kom på att jag har ju röda slingor i håret! Det kanske räcker?


Det är nu 4timmar tills vi ska samlas på Arlanda, Kärbon har tagit ledig f.m för att se till att jag kommer fram ordentligt. Om 6timmar lyfter planet, 3timmar senare är vi FRAMME! Vad klockan är då med 2t. tidsomställning är jag inte tillräckligt klar ihuvet för att redogöra!


HEJJ med er, vi bloggs på måndag! OM jag kommer hem...

;0)



Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards