Alla inlägg den 26 september 2007

Av elaina - 26 september 2007 20:14

Visst vare Drottning Christina som kallades så?

Jag heter visserligen Kristina (med K) i andra namn å nå´ra brallor fick jag ju inte tag i trots mina ansträngningar.


Däremot har jag röda, å då menar jag faluRÖDA slingor i mitt hår! (HJÄLP "PiaLotta" !) Sku ju försöka bättra på utväxten å hitta lite henna här hemma å resultatet blev som sagt LYSANDE (!) Röda slingor, vet inte om jag ska skratta eller gråta, glad att jag gjorde det ikväll iaf så jag hinner rätta till det i morgon e.m/kväll


Åsså har jag resfeber! Har nu lagt fram allt jag tror mig behöva under fyra dagar, men nå´ra riktigt bra byxor har jag inte som sagt. Själva flygturen oroar mig inte nämnvärt, men att jag glömmer nå´t väsentligt; kamera, pengarna eller, VE å FASA, biljetten ! ! ! Kärbon kommer ju visserligen att skjutsa ut mig OCH se till att jag har allt det där med mig.


Fast det känns ändå pirrigt: vill va där NU! Å helgen kommer gå såååå fort! Tänk om jag  inte hinna shoppa en enda grej? Drabbas av beslutsångest å tycker allt är dyrt å onödigt, får black-out å köper NADA? Va besviken barna sku bli å va jag sku gräÄäma mig efteråt!


Nää, jag har ju fått sponsorpeng idag (TACK Syss!) å Kärbon har varit å växlat pengar åt mig på Forex idag (Puss!)  Det känns som leksakspengar; "Fimm hundrud " & "Eitt tusund krônor"-sedlar. Kanske smart å öronmärka vissa pengar "Kofta-slantur", "Kärbo-sakur", "Barna-grejjur", "Mat-pengur"?


NU har jag oxå lyckats hitta lite isländsk musik; förutom Björk så har islänningarna många andra musiker/artister som jag tycker står sig bra. Här kommer ett smakprov från Sigur Ros, som inte är en artist utan en

 hel grupp, visst är videon livsbejakande....


;0)





Av elaina - 26 september 2007 16:41

Vare inte Magnus Uggla som hade en låt med den titeln?

Jag lever upp till epitetet StressApa; springer runt å letar brallor på Centan, men hittar inga som sitter bra till lämpligt pris! I går å i förrgår vare barna jag sprang runt med å barnbidragshandla. Såg väl nå´t enstaka plagg till mig oxå, men det va ju inte läge att pröva då.


Har nu lånat toan på kommun (tack!) å försöker varva ner på infocentrum med lite bloggning på deras dator. Sen är frågan om jag ska gå en vända till här ändå: om man betalar får man nämligen en "Centrum-hundring" för varje hundralapp man handlar för å sen ska va auktion näst-nästa lördag på massa fina grejjer. När jag handla med barna fick jag ihop inte mindre än 1500 C-pengar! Kan  man säkert ropa in mycket skojjigt för?


Ska nu gå till info-disken å höra vad det är för saker som är skänkta till auktionen: kanske äre inget alls av intresse Sen blire nog en runda till innan jag ger upp å åker på Gittans SecondHand. Där brukar jag alltid hitta nå´t skojjigt till oerhört humana priser, åsså äre roligt att prata bort en stund oxå.

Hoppsan: Hon stänger kl.18.00, bäst jag åker dit på en gång!

Tjing!

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards