Alla inlägg den 21 september 2007

Av elaina - 21 september 2007 23:29

KAN BARA INTE FATTA:

Om precis en vecka är jag på ett hotellrum i Reykjavik!

Eller så kanske jag är ute på lokal å svirar om vi inte blev proppmätta å jättetrötta efter middagen & badupplevelsen å bara vill sova för att orka med nästa dag?


På lördagen kommer vi bl.a att få göra ett studiebesök på motsvarigheten till Vinyl107,1 på Island (lyssnar faktiskt på det i skrivande stund)


Rida skulle nå´ra oxå hinna göra på lördag e.m., jag blir med som ivrig åskådare om inte jag lyckas skrapa ihop 495:- som tölt-turen kostar.


På söndagen bär det iväg på rundturen Gyllene Cirkeln;

  • Hveragerdi- drivhus uppvärmt av geotermisk värme
  • Kerid- vulkankrater (tänk om den får ett plötsligt utbrott?)
  • Skalholt- kyrka/biskopssäte och Islands kulturella centrum
  • Gullfoss- Islands mest berömda vattenfall
  • Geysir- varma bubblande källor: 100 grader varma=ej badbara!! (Uncle Bens Ris någon?)
  • Pingvellir- "nationalpark", ett vackert naturområde

Sen ordnar dom en avskedsmiddag på söndags-kvällen, men den bekostar man oxå själv. (bara matkostnaden denna helg kommer säkert gå på tusen spänn, men vi får väl äta gröt resten av månaden)


På måndan äre slut på äventyret då far vi hem t Gamla Swedala, OM jag åker hem vill säga. Kanske ber jag hela familjen emigrera...


;0)


PS: Jag kommer nog inte att fatta å förstå att jag vare på Island ens när jag kommer hem

Av elaina - 21 september 2007 11:16

Många anser ju att det första intrycket är det viktigaste.

Hoppas verkligen inte det gäller för vårat hem ! ! !

Vår miniatyrhall (1.5X1.5m knappt!) är nämligen närmast ett jämföra med ett bombat skithus: å det är ju inte särskilt välkomnande, eller hur?



kan konkurera med en en mindre skoaffär i Mongoliet...




Endera beror det på att vi är fruktansvärt trötta, slarvigt lata eller oerhört kissnödiga när vi kommer hem? Kan det också bero på att vi har ett, för uppgiften att härbärgera 4 tjog skor, under-dimensionerat skoställ? Kanske en kombination av bägge orsakerna?


Förmodligen snarare en total brist på organisation: det är bara att inse att vi egentligen sku behöva ett helt "skobyrå-höghus"! Åsså en mössor/vantar/halsduks-förvarings-skyskrapa? Var får man tag i så´na?


Kanske jag får väl lov att rita nå´t själv: en från-golv-till-tak-lösning, eftersom golvytan är så liten. Sen återstår det att se om jag har råd att köpa materialet. Leja nå´n till själva utförandet är väl bara att glömma, kanske kan jag muta nå´n snickarkunning med älgfärsrulader?


Målat vet jag ju att det blir efter konstens alla regler, det behöver jag inte bekymra mig om det allra minsta…

(Älskar Dig av tusen andra orsaker oxå, Vännen! )

;0)

PS:Nå´n som vet om en bättre lösning för våran hopplösa hall?

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards