Alla inlägg den 19 september 2007

Av elaina - 19 september 2007 19:55

OM det finns en tävling i den kategorin så vill jag nominera min till den!

(TACK Snälla rara Svägerskan för omtanken!)

När Hon i måndags  hörde att jag va sjuk plocka Hon ihop ett Krya-på-Dig-paket till mig! Så tog hennes Gubbe med det till min Gubbe som sen råka glömma det på jobbet. Men idag kom Han ihåg  att ta med det hem till mig;


så spännande att öppna...


På varje liten del stod det små lappar med små glada tillrop! Bl.a upplystes jag om att äpplena minnsann är av egen skörd från deras trädgård:

Jag bugar mig å låter meddela att det exemplar jag avnjöt smakade ypperligt.

  • C-vitaminet ska jag ta till frukost hädan efter
  • böckerna får anstå tills jag blir frisk, orkar inte riktigt  
  • dvd-filmerna däremot ska jag titta på imorrn
  • servetternas syrener närmast för ljuvliga att duka med:

 blir förmodligen nå´t decoupage istället,

  • garnet kan mycket väl bli en sjal om axlarna,
  • halsbandet blir det premiär för på Island har jag bestämt mig för
  • kanske lackar jag (tå-)naglarna tills dess oxå?
  •  Å tyget? Jo, ni håll utkik på en blogg nära er så dyker det nog upp i transformerad form....

:0)

PS:TACK än en gång Söta Svägerskan!

Av elaina - 19 september 2007 12:07

Nyss hände här nå´t ganska sürrealistiskt:

Satt invid datorn å läste Persiljas senaste inlägg, hon hade fått brev från en av sina BloggLäsare. När jag sitter å läser om hur glad hon blev å hur roligt det är att få riktiga brev så blir jag lite barnsligt avundsjuk:

 "- elaina vill åsså ha bjev..." *stampa-nästan-med-lillfoten*


Så skramlar det till i brevlådan, jag går ut på loftgången å hämtar in posten.

Gissa om jag blir förbluffad när det verkligen ligger ett personligt brev där bland direktreklam å räkningar! Ser ut att vara från Dotras Gudmor, "Tant"kallad, av handstilen att döma. Så omtänksamt hinner jag tänka, min gamla Kamrat víll nog muntra upp mig för att jag är sjuk. När jag så vecklar upp brevet blir jag alldeles omtumlat förvånad då det visar sig vara en annan Tant som sänt mig detta rara brev!


Äre sant eller drömmer jag? Tittar ömsom på dataskärmen där Persilja skriver om sin Bloggis-post, ömsom på brevet i min hand. Minns min barnsliga önskan om brev: å här står jag nu med svaret i handen. Så snabbt har jag aldrig blivit bönhörd! Känns nästan overkligt, kanske feberdrömmer jag?  Nä, brevet prasslar till å med när jag nyper mig i armen. Måst läsa det en gång till...


JOdå, det är alldeles på riktigt, jag har inte börjat se syner å önskedrömmar:

TACK Snälla Tant Tagg va glad jag blev OCH förvånad i dubbelbemärkelse:

Tänk att läsa om nån som får brev, önska sig det å i nästa stund få det!

 Snacka om snudd på sürrealistiskt ! ! !

Nu måst jag gå å vila på det här, å läsa brevet en gång till om det inte har lösts upp i tomma intet...

:0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards