Alla inlägg den 18 september 2007

Av elaina - 18 september 2007 20:30

Vilket bra forum bloggen är!

Så mycke 3vlig omtanke som strömmat härigenom OCH genom telefonlinjen tack vare att Vänner har läst här att jag inte mår nå´vidare. Svägerskan har t.o.m gjort ett litet krya-på-dig-paket, som jag sku ha fått om inte Kärbon glömt det på jobbet. Men glad jag är ändå: blotta tanken på att nå´n bemödat sig för min skull värmer.

TACK å nick å bock Allehopa, ringer ni efter nio sover jag förmodligen, då går det bra att prata med Kärbon å framföra en hälsning. Annars går det ju utmärkt bra att lämna hälsning här...

:0´)

Av elaina - 18 september 2007 13:12

Sen jag publicerat förra inlägget så sov jag en stund till.Vakna av att Kärbon ringde å väckte mig för att jag sku äta lunch. Klev genast upp å rota ute i skåpen men hitta ingen vitlök till soppan. Så då fick det bli förutan det, för jag orka inte knacka i väggen t "Grannars Diversehandel":


Det är så att GrannFrun å jag brukar låna specerier hej vilt sinsemellan, speciellt veckan innan lön: allt från rödbetor till mjölklitrar. Bryr oss aldrig riktigt om att ge tillbaka, det jämnar ut sig i slutändan ändå pånåvis. I övrigt småpratar vi bara över balkongräcket om väder å vind, hundar å ungar å hembryggt äppelvin, typ.


Men jag har aldrig känt nå´t behov av att umgås med henne i övrigt, även om hennes barn är lite jämgamla med mina OCH att jag kan känna mig nog så ensam emellanåt. Fast det är jag ju inte! Har ju barna å Kärbon omkring mig å i mitt arbete träffar jag minst 50elva människor varje dag, vissa da´r tju30. Privat är jag däremot lite dålig på att knyta-an, beror det kanske att jag blir så mättad på jobbet av att vara uppi folk hela dagarna?


Ändå umgås jag med förtjusning när det väl är nå´t besök på gång! Oftast äre vi som åker till folk hälsar på: Svåger&Svägerskan i Berga, FamiljenO i Grannbyn, HerrWeberg&FruPeru det är väl dom jag kan komma på nu i mitt lätt febriga tillstånd.(tur att jag varna för svammel i rubriken)


Tror att det är för att vi bor som vi gör som det inte blir av att vi bjuder hem gäster oftare, mer än då nå´n av oss fyller år. Vore så mycket roligare om vi hade ett gemensamt hem! Gärna lite större oxå men även i liten stuga ryms många vänner:


Så äre nu nån som läser det här å har ett boende i Stockholms Norrorter att låna/hyra ut/ sälja hör av er, så får vi se om det kanhända är nå´t av intresse!


Nu ska här sovas igen...

#0´}

Av elaina - 18 september 2007 10:21

Efter att jag varit uppe å sett till att barna kom upp å käka frukost somna jag om nå´n timme. Nu har jag pallat upp mig här i sängen, med en kopp the´på nattduksbordet (får inte spilla på tangent-dito!) för att skriva nå´ra rader.

 

Det kan ju vara på sin plats att skriva om huskurer idag med tanke på att jag är så förkyld. Som jag beskrev i går så kom ju Sonen med The´å honung, halvljummet som jag lite överseende accepterade. Men det kanske inte va så tokigt sa en arbetskamrat när jag ringde å sjukskrev mig i morse: dom nyttiga små honungsdjuren dör om man häller för hett vatten på dom! Å då gör dom ju ingen verkan! Så mitt morronthe´ va nätt å jämt uppkokt för att dom verkningsfulla beståndsdelarna i honungen ska kunna göra sitt för mitt tillfrisknande.


Lite vitlök vore nog också på sin plats: ska ta å pressa ner en klyfta i soppan jag tänkt vispa ihop till lunch. Vitlök kan också med framgång petas in i örat vid örsprång o.dyl NEJ, jag skämtar inte: en Oskalad klyfta får ligga i ytterörat, förseglat med ett plåster, över natten. Detta fick jag lära mig av en persisk kvinna å jag är övertygad om att det skonat mina barn från att bli ÖronBarn. (det ligger annars i släkten)


Timjan är bra mot heshet har jag fått erfara under mina år som körsångerska. (jo,jo, det där lät som skryt det: men det handlade om kyrkokör, inte så att jag varit doa-kör bakom nå´n artist. JO, faktiskt så doade hela kören åt AnnaLotta Larsson & Göran Fristorp en jul )

Hur som haver så häller man rikligt med hett vatten över nåra mått stött timjan å så får det stå å dra en god stund. Drick sedan så varmt som möjligt i djupa klunkar.

 

-Japaner, japaner, japaner va det nån sportkommentator som sa på sin tid. Apelsiner, apelsiner, apelsiner säger jag i förkylnings-tider som dessa. Chockdoser med C-vitamin lär vara bra innnan  man sjuknar in, precis när man börjar ana att nåt sjukt är på gång. Personligen så tycker jag det är riktigt gott när ingenting annat smakar. Åsså får man ju i sig vätska på köpet!

 

Mycken dryck, i alla de former; the´, juice, svartvinbärssaft men framförallt VATTEN! All vätska är bra för att rensa ut systemet å skölja bort baskeluskerna.

 

Å jag kan inte nog betona vikten av att SOVA, sova sig frisk, låter väl enkelt, men när man är så här trött som jag börjar bli nu så är det det kroppen efterfrågar å behöver. Därför slutar jag härmed skriva å kryper ner under filten å knoppar på obestämd tid. Nä just: Kärbon kommer å ringa vid lunch för att höra att jag fått nå´t näringsrikt i mig…

 

Kudde på er!

#´0]

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards