Alla inlägg den 14 september 2007

Av elaina - 14 september 2007 18:13

MonsterMamman in action...YIPPIE (not!), nu har jag ytterligare en förklaring till varför det varit så gråtmilt dom sista dagarna:

första fasen av PMS.

Del två inträdde under e.m då jag explosionsartat tala om QualityTime med barnafadern så han backa! (blire snö imorrn så vet ni varför)

Han tillät att det va OK att barna inte kom till dom ikväll, eftersom han själv ändå är bortrest till i morron kväll. vill barna gärna åka till honom för utlovad kvalitets-tid istället för styvmors-förvaring å småsyskon-barnvakteri.






Annars brukar jag inte va särskilt tuff när jag talar med honom. Blir mest bara trrröÖött å gör allt för att va så diplomatisk som möjligt för undvika segdragna konflikter.


explosivt innehåll...Kanske uppbådade jag lite extra jävlar-anamma denna gång, inte bara pga PMS, utan även tack vare min

fetgrymma egenhändigt designade Tshirt?


(fetgrym va Sonens utlåtande)


För ett bra tag sedan va jag kund hos en TryckFirma å  för halvannan vecka sen kom dom med ett svåremotståndeligt erbjudande: "Designa Din egen Tshirt GRATIS" (portokostnad tillkom)


Eftersom jag emellanåt (en gång i månaden närmare bestämt) blir lite instabil, för att inte säga labil, så har jag länge tänkt att det vore bra att kunna förvarna mina medmänniskor om detta:

>>Nu är hon på gång, beware!<<



Så detta är resultatet av min ide´: en Tshirt att ikläda sig dom dagar det är som mest kritiskt å familjen å andra dödliga bör varnas för att klampa på. På dess baksida står dessutom några praktiska å handfasta tips&råd.

Vissa situationer behöver på så vis inte bli så upphaussade å andra kan elimineras till ett minimum. Både själva Mamman å alla i hennes omgivning får på så sätt en mycket lugnare å trevligare tillvaro.


Kanske jag ska trycka upp flera å starta försäljning? Måhända är det många som har denna Qvinnliga åkomma å vill skona sig själv å di närmaste lite lidande?

För blir man bara bemött med lite förståelse och prima choklad så stillar det sig

 liksom olja på vågorna.

Kom ihåg var ni såg den först...

=0D


Av elaina - 14 september 2007 17:58

 Denna freckis fick jag utav en bloggis å

publicerar den härmed med benäget bistånd;


Det var två löss som bodde i Kjell Lönnås mustasch. Det var väl i och för sig trevligt, men det hände inte så mycket. En dag kom dom på att livet var ganska torftigt, så dom ringde till sin arbetsförmedling och frågade om ett nytt jobb. Det enda som finns ledigt för tillfället är i Ricky Bruch vänstra armhåla sa förmedlaren.

- Vi tar det sa lössen.

 Efter några dagar ringde det hos arbetsförmedlingen igen!

- Hej det är vi igen. Har du nåt annat jobb åt oss? Ricky har börjat träna igen! Så det är varmt och kletigt och luktar svett på jobbet. Har du nåt annat?

- Vi fick precis in ett nytt. Det finns två lediga platser på Lill-Babs mus. Ett toppenställe! Mycket folk i rörelse men rent och snyggt.

- Vi tar det jublade lössen !!

Efter några dagar ringde det hos arbetsförmedlaren igen.

- Hej det är vi igen. Har du nåt jobb åt oss?

- Va! Trivs ni inte hos Lill-Babs?? sa förmedlaren

- Jo visst, där var det toppen sa lössen. Det är bara det att nu är vi tillbaka i Kjell Lönnås mustasch igen !!


;0D


PS: F´låt Barbro, tack Zkrivaren...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards