Alla inlägg den 6 september 2007

Av elaina - 6 september 2007 21:29

I vanliga fall brukar vi tvätta i början på veckan å städa på torsdagar så vi har det gjort innan helgen. Men eftersom tvätten hopat sig denna vecka fick det bli tvätteriverksamhet även i kvällst.


en taklampa är trasig därav så mörkt...Vill ni bli med?


Häng på!


Så här ser det ut


på loftgången


 i höstmörkret.















i morron kommer det att lukta gott här...Vårat trapphus


är inte världens roligaste,


men det är iallafall rent!


Det städas varje fredag


så det luktar nyskurat


flera timmar efteråt.







Hissen


är den segaste


i norra europa.


Sirapshissen


kallar barna den.


(HissFAN

säger jag


emellanåt)







skrattspegel?Men den har, i början på


sommarn nå´n gång,


begåvats med en ny spegel,


alltsedan den gamla gått sönder


innan vi flytta in för 6år sedan.


Ibland hajjar jag till på morgnarna


när jag är trött, har liksom inte vant


mig ännu vid att där är en spegel.



Som tur är


har jag


en egen


privat


TvättTomte


som är mig


behjälplig inte


bara med


bärandet av


tvätten










utan även av sorteringen av densamma:


sortera mera...



Så spännande kan det va en torsdagskväll i tvättstugan...

;0)

PS: intresseklubben antecknar va?

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards