Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

JaaAaAaAaA, jag vann ! ! !

Av elaina - 31 augusti 2007 08:08

Straxt före 8 här ringde min mobil å en man med beslöjad röst insisterade på att få åka bort med mig. Å jag va genast med på noterna: det va ju VinylStollen Jonas!


Den andra programledaren Lillemor bröt in å avslöja, innan det blev för intimt:

 Du är en av dom lyckliga som ska få bli med till Island den 28e sept!

Hon berätta oxå hur motiveringen löd som gjorde att dom valde mig till lottningen:

"Min blivande Fru (080808) är en radiostyrd tvåbarnsmor som behöver ladda batterierna i miljö med spänning"

Klockrent! Jag bara skratta å vart alldeles skakis: Trodde nog aldrig att dom sku ringa, fast Gudarna (å ni) vet att jag hoppades. Åsså blire så! J


Jag blev nog chockad å när hon fråga om jag med 3 ord kunde beskriva hur det kändes så blev jag mål-lös. Jag som annars e så verbal utav mig!


Sen efteråt när vi lyssna på utsändningen: vilken dialekt jag har! Gjorde sig rätt i etern faktiskt. Dom undra ju oxå varifrån jag kom, så nu är Hudik utskämt i radion, hehe.


Känner mig ungefär som Lena Nyman i den där sketcken "Jag har talat med Hasse Tellemar" Men jag är så otrooligt GLAD å förväntansfull å jag vet inte allt!!!  Å då blire väl lätt lite svamligt!


TACK Alla som hållt tummar å tår, korsat fingrar (å ben med för den delen) det gjorde nytta!

Ge mig gärna tips om ni har erfarenheter därifrån ön. All kunskap emottages tacksamt...

=0D

*små-gnolar*


 
 
Ponken

Ponken

31 augusti 2007 08:55

Grattis!:)

http://www.ponkebloggen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syss

31 augusti 2007 09:00

GRATTIS!!!!!!!! VA´ KUL!!!!!!!
TÄNK ATT DU SKA FÅ RESA TILL ISLAND!!!!!!!! VILKEN UPPLEVELSE!!!!!!!
Jag förstår om du fick tunghäfta, hur ska man kunna beskriva med endast tre ord känslan av att ha VUNNIT EN RESA TILL ISLAND!?! Det måste kännas helt overkligt! 28 sept! Det är ju snart! OHH, va´ spännande! Jag är nog lika gla´ som du. Puss&kram! Ge en kram till P oxå, det är ju hanns förtjänst. Vilken fyndig motivering han klurade ut. Topppen!

 
Ingen bild

Annika

31 augusti 2007 09:16

Fantastiskt! Grattis!!! Det är ju super häftigt. Detta var du verkligen värd och jag är grymt avundsjuk på dig, jag har alltid velat åka till Island.

 
Ingen bild

wella

31 augusti 2007 09:16

så roligt!det blir minne för livet
kram wella

 
Ingen bild

Anna-Karin

31 augusti 2007 10:18

Grattis Lena!=) Va kul! Var hittade du klippet där du kunde höra dig själv efteråt?=) Vi vill också höra här oppe=)
/Anna-Karin, mamma hälsar hon också=)

 
Ingen bild

Sundsvalls-Mia

31 augusti 2007 10:23

Stor grattiskram till en blivande fru (hi hi) och resan oxå, såklart!! Vilken man du har, och vilken fru han får. Jag önskar er all lycka i livet! =o)Mia

 
Ingen bild

Mimmi

31 augusti 2007 10:33

Du vann resan till Island!! Helt otroligt roligt! Grattis!

 
helga

helga

31 augusti 2007 10:56

Helt otroligt. Grattis!!! Vilken fyndig motivering...Kolla Sabinas blogg som sagt! Det finns en hel del bilder där.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

31 augusti 2007 12:34

VAD SKOJ!
Ramla inte ner i någon geiser nu bara....
GRATTIS!!

http://igurt.bloggagratis.se

 
Sabina

Sabina

31 augusti 2007 13:44

Halloj, Sabina heter jag.. Helga skrewv till mig om att du vunnit en resa till Island, forst och framst GRATTIS.. Jag ar boende pa Island sedan i Maj och kan darav mer an garna hjalpa dig om du har fragor osv.. Jag jobbar pa ett hotell i Reykjavik och min pojkvan jobbar for Avis.. Sa sag bara till om du behover hjalp.. An en gang Grattis! =)

http://binaswe.bloggagratis.se

 
maria

maria

31 augusti 2007 16:05

Men, elaina, tänk!!! Det var ju det du talade om hos mig igår.... Vilken grej och du, du får åka, jag vågar inte flyga... fniss... Men så helt otroligt att du talar om det inne hos mig och sen vinner du... Stort grattis!!!!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fröken Jansson

31 augusti 2007 18:39

Det är till att ha tur! Grattis! Å vilken karl du måste ha! Tur även i kärlek alltså. Går det inte att klona honom? Så att vi andra, inte lika lyckligt lottade, kan få ta del av denna omtäksamma man.

 
Ingen bild

Nenna

31 augusti 2007 19:29

Snacka om tur alltså! Det är ju inte många veckor dit heller! Gu´ va´ kul! Det är så man blir lite avis. ***-stjärnigt hotell, middag, bad i geiser..... åhhhh lyllo dej!

 
Ingen bild

La famiglia

31 augusti 2007 19:52

Det mesta är ju redan sagt, så jag håller mig till ett stort GRATTIS!

 
Ingen bild

Kråkan

31 augusti 2007 20:21

Män du, vicken tur! Island! Inte illa, bara att tacka och ta emot är inte alla förunnat.

 
Ingen bild

pierre

31 augusti 2007 21:08

Grattis än en gång Älskling
jag gjorde de för din skull å de gick hem så jä--- kul.
puss å kram.

 
Ingen bild

elaina

31 augusti 2007 22:18

Hej Allehopa å STORT tack för alla gratulationer!
Ska nu försöka besvara nå´ra av era undringar;

Annis: Vet inte om det finns nå´t klipp? Dom gör nästan alltid så på radio att dom ringer upp å spelar in inslaget under en reklampaus eller lång låt. Sen OM nå´t olämpligt sagts så kan dom redigera bort det lite snabbt åsså sänds det efter reklamen/låten.
Men det är mycket möjligt att dom kommer att lägga ut en ljudslinga på websidan. Lovar i så fall att länka till den här på bloggen!
Hälsa MammaK så gott...

FrkJ: Önskar jag kunde duplicera Hans godhetå fördela den till alla Karlar som sku behöva bli lite mera omtänksamma mot sina respektive...

=0D

 
Tant Tagg

Tant Tagg

4 september 2007 10:36

Men milda tid!
Så´nt där trodde jag bara var sådant som man bara såg på tv. Det trodde jag faktiskt inte skedde i verkligeheten!
Grattis, grattis!
Tips inför Islandsresan?
Jag säger bara en sak:
Ät inte gammal haj!
(surfisk kallar dom det. Inbillar dom dig att det är som surströmming, så gå inte på det! Ät det INTE! De kan försöka lura i dig det tillsammans med deras brännevin Svarta Döden, som är livsfarligt!)

http://tanttagg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

4 september 2007 16:29

Ja TACK, visst äre häftigt!?!
Otroligt att ha tur både i spel OCH Kärlek.
Lovar att blåvägra surhaj å brännvin dricker jag bara om jag redan är nära döden: MINTTU vid svårartade förkylningar...
;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards