Alla inlägg den 31 augusti 2007

Av elaina - 31 augusti 2007 22:28

ingen missunnsamhet så långt örat kan nå...


Va med  SyssDotra B. in till City idag å yra runt i ett lyckorus!

(Är frotfaramde alledes omtunlad :) ) Shoppa lite smått&gott; örhängen, halsband, hårspänne åsså kanderad ingefära (som jag garanterat få ha alldeles för mig själv!) Åt lunch på kungshallen, libanesiskt blev det.


Rätt som det va blev jag uppringd utav Mr.BiCykleRepairMan: han ville dels meddela att min cykel va klar för avhämtning, men oxå för att tala om att han hört på radion å känt igen mig på rösten! (Jag har nog inte riktigt fattat vidden av detta här ? )


Ikvällst när jag va på middag med mina ArbetsKamrater så berätta jag förståss om "Den Otrolig Turen" å dom blev oxå så glada för min skull. Å Chefan lova kompledig måndag på rak arm!

Under efterrätten slår det mig plötsligt: -Men Gu´jag har ju inget pass ja´!


Kommer nog att bli en hel del grejjer att tänka på de närmsta veckorna;

Vad har dom för valuta? Hur mycket fickpengar går det åt tro? Vad ska jag prioritera islandströja eller tölt-ritt? Behöver det ena utesluta det andra?

Hur lyder den isländska nationalsången? Kanske kan det va en fördel att lära sig att säga på isländska: "-Goddag, jag är från Sverige å fattar ingenting"...


=0D

PS: OM ni bara viste vad TACKsam jag är; dels att vi vann OCH att det strömmar så mycket lyckönskningar emot mig, både här på bloggen, via mail/sms å på telefonerna: det värmer minst lika mycket!



Av elaina - 31 augusti 2007 08:08

Straxt före 8 här ringde min mobil å en man med beslöjad röst insisterade på att få åka bort med mig. Å jag va genast med på noterna: det va ju VinylStollen Jonas!


Den andra programledaren Lillemor bröt in å avslöja, innan det blev för intimt:

 Du är en av dom lyckliga som ska få bli med till Island den 28e sept!

Hon berätta oxå hur motiveringen löd som gjorde att dom valde mig till lottningen:

"Min blivande Fru (080808) är en radiostyrd tvåbarnsmor som behöver ladda batterierna i miljö med spänning"

Klockrent! Jag bara skratta å vart alldeles skakis: Trodde nog aldrig att dom sku ringa, fast Gudarna (å ni) vet att jag hoppades. Åsså blire så! J


Jag blev nog chockad å när hon fråga om jag med 3 ord kunde beskriva hur det kändes så blev jag mål-lös. Jag som annars e så verbal utav mig!


Sen efteråt när vi lyssna på utsändningen: vilken dialekt jag har! Gjorde sig rätt i etern faktiskt. Dom undra ju oxå varifrån jag kom, så nu är Hudik utskämt i radion, hehe.


Känner mig ungefär som Lena Nyman i den där sketcken "Jag har talat med Hasse Tellemar" Men jag är så otrooligt GLAD å förväntansfull å jag vet inte allt!!!  Å då blire väl lätt lite svamligt!


TACK Alla som hållt tummar å tår, korsat fingrar (å ben med för den delen) det gjorde nytta!

Ge mig gärna tips om ni har erfarenheter därifrån ön. All kunskap emottages tacksamt...

=0D

*små-gnolar*


Av elaina - 31 augusti 2007 07:38

Håll tummarna Allesammans!

=0D

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards