Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av elaina - 27 augusti 2007 23:57

För första gången på flera år vart det ommöblerat i sovrummet:så ser våran nuvarande lägenhet ut

Det va Kärbon som piggnat på sig på e.m å plötsligt fick lite överskotts energi. SMSa mig på jobbet "Var vill Du ha sängen?" Satt lite illa till då å kunde inte svara med detsamma å förstod väl inte riktigt frågan heller.

Blev sedan uppringd av angelägen möblerare å beskrev då lite hastigt hur jag sku kunna tänka mig att ha det.

å VOILÁ (!) när jag kom hem så va det så. Helt magiskt: likadant sist Han va sjuk oxå, eller snarare när Han höll på att friskna till.

Tänkte redan då att Han höll på att pinka in sitt revir å kanske äre så?


Nu har jag fått upp all tvätt från tvättstuban, men orkar defenitivt (definitivt?) inte lägga in allt på sina platser, för trött till å stava t.o.m


Natti-natt, Bloggen-vi ses imorrn...

#0O

PS: bjuder på en liten go´nattvisa med en i dagarna aktuell artist.

fast jag måst tillstå att jag tycker originalet är bäst!

Av elaina - 27 augusti 2007 06:55

Har ju antagit en utmaning från Alma, som går ut på att man ska lista inte mindre än åtta fakta/vanor om sig själv.


OK, då kör vi;

1) Yngst av fyra systrar, varav jag endast bott kontinuerligt tillsammans med en. Dom andra två är min styvfars sen tidigare äktenskap, brukar skämtsamt säga:

-Vi har inte samma Mor men olika Far. (Den äldsta dog sorgligt nog för snart 4år sedan)


2) Kommer ofta på mig själv med att sortera saker i affärer, ställa tillrätta i hyllor etc.Brukar få kommentarer, i synnerhet från Dotra, typ: Jobbar Du här?

(kanske va jag butiksbiträde i ett tidigare liv?)


3) Skriver sällan köpelista (gör jag det glömmer jag den oftast) Gör matsedel efter vad jag får tag i till extra pris. Använder inte ofta recept heller, improviserar å gör "Här är Ditt kylskåp" med gott resultat för det mesta.


4) Ser extremt bra på långt håll: kan läsa vad det står på vägskyltar långt innan Kärbon ens fått syn på dom. (därmed inte sagt att jag är nå´n hejjare på vägvisning)


5) Hör däremot sämre: får ibland fråga flera gånger vad folk säger, ibland blir det nästan pinsamt. Men hellre det än att jag gissar/missförstår så det "går bort i tok"


6) Är ordningsam utav mig, kan dock stå ut med att det är ostädat: bara disken är undan och toan är ren å fräsch. Men blir nervös utav om det är för rörigt hemma, borta hos andra däremot kan jag tycka att det är hemtrevligt (är där för pedantiskt törs man ju nästan inte sätta sig)


7) Vill gärna umgås med Vännerna Kamraterna. Men kommer mig sällan för att bjuda hem dom, beror nog på att jag jobbar på träfflokal: gör inget annat än träffar folk hela dagarna. Åsså det faktum att dom flesta VK bor lite väl långt bort.

(Kom å hälsa på!)


8) Kan lite om väldigt många saker, "fuskar" med det mesta; har sjungit alt-stämma i kyrkokör i många år, men aldrig lärt mig noter, stickar å virkar utan att riktigt förstå mig på beskrivningarna, lagar som tidigare nämnts oftast mat utan recept, även festmåltider å tårtor etc.


8½) har svårt för att utmana folk, så jag gör här en allmän utmaning å ber er som vill anta denna gör det för det är ganska kul/insiktsgivande...


:0)

PS:mår bättre idag, intresseklubben antecknar?

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards