Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av elaina - 24 augusti 2007 23:36

Ibland kan liknelser vara oslagbara:


En 80-årig man är på sin årliga läkarkontroll och läkaren undrar hur han mår.

Mannen säger glädjestrålande att han aldrig mått bättre och berättar med ohöljd stolthet att hans 28-åriga fru är gravid.
Läkaren tvekar en stund och säger sen:
-Låt mig berätta en historia;

Jag känner en kille som är hängiven jägare. Han missar aldrig en jakt, men en dag råkade han ta med sig ett paraply istället för geväret. Så står han där i skogen och mot honom kommer en jättelik björn. Han höjer paraplyet mot björnen, kramar handtaget och vet du vad som händer?
-Nej, svarar mannen fundersamt. 
Läkaren säger: Björnen föll ner och dog.
Den gamle utbrister: Men det är ju omöjligt! Någon annan måste ha skjutit björnen.  
-Det va ungefär dit jag vill komma, svarar läkaren...


;0)


Av elaina - 24 augusti 2007 19:24

Vilken bra dag det blev!

SOLigt väder, trevligt sällskap, mycket att se på OCH dessutom god mat: vad mer kan man begära? (Förutom Fred på jorden å mer makt/pengar åt Folket?)


När vi kom fram till Trosa parkerade vi invid hamnen å satte oss å fika medhavd matsäck meddetsamma, på därför avsett bänkbord. Därefter strosade vi till en början runt lite planlöst å gjorde nå´ra fynd längs vägen.

 (svarta shorts 29.50,  HÖST hårfärg för 49:- för min del )


Sen gick nå´ra in på Turistbyrån å fann en liten vandringskarta som vi sedan följde; besåg Rådhuset med sin spira, Gamla skolhuset å dess avträden, synd att GarvaregårdensMuseum va stängt, men Trosa stads fina kyrka va öppen (där har jag å Kärbon varit på Hans ½Systers bröllop å på deras barns dop).


Allt eftersom vandringen å tiden gick så började vi studera matsedlar å priser.

På ÖstraLånggatan fastna jag för  "Tre Små Rum" Dit bara måste ni gå! (Jag ska ta med Kärbon å hans ½Syss å fika nå´n gång!) 

Men det blev "4 Små Rätter" istället för lämplig penning, ett stenkast därifrån. Nätta små servitriser i kinesiska serveringsjackor passade upp på oss å kom med iskallt vatten: himmelskt gott i värmen.


Så mätta å belåtna som man bara kan bli av chinamat satt vi sen på uteserveringen å skämta å småprata i solskenet. Sen reste vi oss mödosamt å promenerade resten av KulturStråket ned mot hamnen å suckarnas bro, där vi passade på att sucka duktigt djupt. Regnet lät vänta på sig ända till Världens ände å då va det ändå dax att åka hem.


Dessvärre hamnade vi på hemvägen nästan i en olycka mellan personbil å cementbil. Den senare stod långt ut på täkten, personbilen kvaddad i diket: USCH! Måtte ingen blivit allvarligt skadad (eller Gud förbjude död)


Istället för att stå kvar i den långa kön besluta vi oss för att vända om. Ety en av Kamraterna hade GPS i sin mobil så vi fann med hans ledning så behändigt en väg runt Trosa, via Vagnhärad, ut på E4an igen. (TACK för det "Töve" !)


Är oxå tacksam att våran dag avlöpte utan mankemang å är glad att vi fick en så trevlig avslutning på ESLkursen OCH att dom vill fortsätta med att ha en Sundare Mat-kurs härihöst! Bara vi får tillgång till ett tränings-kök ska vi dra igång å göra stor-kok å dela på kostnaderna å portionerna. Perfekt då de flesta lever själva å inte kommer sig för att ställa sig å göra långkok: bra både för ekonomin och hälsan!


Nu ska jag ta mig en Ramlösa Stilla Hallon, inte helt lätt att få tag på, glo på Masdjävlar (mycket lättare att få tag i) å moffa i mig en hel skål popcorn själv. Det gäller att passa på:  Kärbon är på Gröna Lund å ser på Hammerfall. Jag är gräsänka, stackers mej...

? ;0)

PS: kassler-recept, utan ananas, efterlyses.

Av elaina - 24 augusti 2007 13:59

Denna Lilla Kamrat satt å vänta så fint, hoppas att dess ägare återfinner den innan regnet som hänger i luften kommer ned...

=0)

Av elaina - 24 augusti 2007 08:06

Om fyra minuter kommer min Kollega å hämtar mig med minibussen: Vi ska på utflykt till TROSA med EttSundareLiv-kursen som vi körde i vårast. Så denna utflykt är bestämd sedan länge.


Ha en bra dag för det ska vi ha...


=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards