Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av elaina - 23 augusti 2007 07:36

Denna väggprydnad har inte varken Mormor eller nå´n annan närstående broderat:

förtröstanfulla ord ...


Den bara hängde där på RödaKorsets Loppis i Sollentuna å sa ingenting.

Men så tyckte jag att jag hörde mitt namn sägas lite försynt bortifrån dess plats på väggen. Jodå, när jag vände mig ditåt så ropade den på mig å frågade så snällt om den inte, KäraSöta, kunde få bli med mig hem. Den sku hänga så fint som den bara klara av ovanför min säng eller så kunde den nöja sig med köksväggen, bara den fick komma med hem till oss.


Klart att jag befriade den från den hårda spiken på Bikupans vägg!

Femtio (!) kronor senare låg den lyckligt nynnande i min famn.


Numera sjunger den mig till sömns varje kväll å väcker mig med ett vänligt 

-Go´Morron! åtföljt av -Ni kommer att få ett bättre boende, det ordnar sig...


;0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards