Alla inlägg den 11 augusti 2007

Av elaina - 11 augusti 2007 00:00

Det va ju tänkt att det sku faras till Marsvinsutställningen i Älmsta om lördag.


-Det sa bara KLACK!



Stämde träff med Svågern & Svägerskan i Norrtälje

för vidare gemensam färd upp till Vikingalunden.


Blev istället kvar i stan hela da´n;


Fikade på ärevördiga Cafe´Hörnan,

Kärbon beställde en leverpastej-

macka som va den största jag sett! (fast den va tråkig tillägger Han nu, sakna saltgurka)


 

Strosade sen längs stan pittoreska gator å torg i GudaGåveVädret,


sol, Sol, SOL!


Skodde mig på Kärbons bekostnade i Emil Enlunds Skor&Läder.
Han (Kärbon alltså!) köpte på

stående fot ett par Basketdojjor

ala 50tal med klack åt mig.

Asläckra, helt i mitt tycke å smak,

det stod liksom "elaina" på dom!


*nickar-intygande*



Kom vid 3tiden på själva huvudsyftet med dagen, men eftersom jag inte hade riktigt pejl på hur länge själva LillGrisevenmanget sku hålla på, så gick vi å käka på Ångbåten istället. (ville ju inte riskera att hela tillställningen sku va överstånden å bara finna lite kutterspån i vinden)


S/S Norrtelje lämnar ju aldrig någon besviken: Underbart att sitta på däck, gunga lite lagom, spana ut över hamnen å bese småbåtsägarnas mer eller mindre lyckade försök att förtöja.  Maten lät dröja på sig men den va värd att väntas på;

Båtgravad Lax, Strömmingsflundror å Båtmos  å naturligtvis fanns där oxå traditionseliga Ångbåtsbiff!


Mätta å belåtna "råkade" Svägerskan å jag sen gå vilse i hamnen å hamna på Loppisen-som-gör-skäl-för-namnet: fräschare ställen har jag ju varit på om jag säger så. Fast Svägerskan fynda nya böcker för 20spänn stycket! Bl.a en svensk variant på den bok som Igurt beskriver å hyllar inne hos sig.


Efter att vi blivit efterlysta av "mobilpolisen" så förpassades vi till BlåPärlan å transporterade till Flygfyren, ICAtemplet i N-tälje. Där fanns ALLT att finna för en lyckad lördagkväll hos Svåger&Svägerska, bl.a ICAs eget Apelsin- och granatäpple-mineralvatten: mycket smakligt. Hos dom blev vi kvar till klockan va missi-natten då vi for hem med ett björkbord i bagaget!


TACK för en 3vlig dag i 3vligt sällskap...


=0)


PS: Upplysningsvis kan jag informera alla tvivlande om att jag faktiskt kan gå alldeles obehindrat i högklackade skor, till skillnad från denna stackars kvinna:

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards