Alla inlägg den 19 juli 2007

Av elaina - 19 juli 2007 19:01

...sålunda skaldade någon. Vem vet jag inte riktigt i skrivande stund. (Lagerqvist  ? )


Men vad jag vet att jag för en tid sedan fick denna tänkvärda bild;


så sant som det är sagt...


Den är mycket tänkvärd, för emellanåt har vi moderna stressade människor en tendens att rusa fram genom livet utan att känna efter: Hur mår jag egentligen? Forcerade släpper vi inte fram känslorna utan undantrycker dom, inte sällan med fysiska symtom som följd. Istället kanske man borde sätta ord på hur det känns: t.ex -Nu mår jag lite illa å känner oro för att vi drog på oss ett stort lån när vi köpte en sprillans ny bil.


Sen är väl nästa steg att inte fastna i den känslan av oviss maktlöshet.  Istället gå vidare å ta reda på de faktiska förhållandena å kanske se att det man ängslades för ändock är realistiskt genomförbart.


TACK Du som gav mig bilden, den fick mig att fundera över budskapet,  så att jag fick denna reflektion. Måhända kan den vara till hjälp för någon...

:0]

Av elaina - 19 juli 2007 07:44

...å ska va på jobbet om en kvart, bara så ni vet.

Men det är ju sista da´n innan semestern, å det vankas marängtårta för en deltagare som fyller år imorron, så såååå synd om mig äre inte. eller JOo, för jag kom just på att cykeln står kvar på jobbet av nå´n anledning, så jag kommer inte att hinna t prick 8. Visst äre väl OK att komma försent en gång i ½året...

?=0)

Av elaina - 19 juli 2007 01:46

Har nu legat å snurrat som en propeller, så det va lika bra att kliva upp.

Jobbar sista da´n imorron, så vi har förberett allt inför vår Jungfrufärd med bilen redan ikväll. Tusen saker att tänka på, rädd att jag glömt nå´t väsentligt?


Alla grejjer vi ska ha med oss är framtagna;

Väskor packade, provianten är inventerad av lagrann 12åring, luftmadrass provlegad av 11åring, takbox beställd av 40åring som ororar sig för att vi ändå inte kommer att få plats med allt. 43åringen vid tangenterna vill inte tro att vi dessutom kanske blir tvugna att hyra släpvagn? (vi borde köpt en husbil känns det som)


-WoineWoine, blir det överhuvudtaget nå´t  kvar i bostaden undrar månne orolig lägenhets-lånare? Jo då, vi lämnar spisen å kyl/frys. *fnissar*  Blommorna å deras vattenkanna+Blomstra blir oxå kvar. (glöm inte Sigñorina Pelargonia, samt LillaSyster Mårbacka ute på loftgången!)



Fröken Paloma däremot har vi utackorderat till Familjen O, lugnast så eftersom di ska ha katten med i år igen. Perfa när man kan låna ut boende till varandra, sparar mycket pengar att slippa hyra stuga!


Nu campar vi ju visserligen detta året, men bo i tält alla fyra veckorna känns liiiiite drygt, eller? Kanske går det hur bra som helst, barna är trots allt ganska stora nu. Dom tycker det ska bli spännande att campa "på riktigt", tidigare har vi ju bara fuskat på Syss bakgård över en liten helg å endast 2 nätter på HighChaparral.

Återstår att se hur det går...

 =0)

PS:Nu ska jag kika in på denna sida för att trötta ut hjärnan.

G´natt, förhoppningsvis.



Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards