Alla inlägg den 21 juni 2007

Av elaina - 21 juni 2007 19:45

Sku bra gärna vara uppe Hälsingland över midsommar, alt. Dalarne,

bara för att jag tycker det är en extra speciell midsommarkänsla där.

Den storslagna naturen med skogar, ängar å midsommarfiranden me´

spelmän å hembygdsdräktsklädda skapar en mycket speciell atmosfär.

(det rimma så då äre sant)


Som tur är har vi ju genomtrevliga människor att umgås med härnere i Åberga:

Ska fira midsommar tillsammans med Svågrar&Svägerskor samt Svärföräldrarna. Det blir knytkalas med traditionell midsommarmat, obligatorisk 5kamp samt Strutfotboll! Det är så himla kul, speciellt att beskåda: Alla spelare har en stor strut fastknuten framför ansiktet: ser ut som ett gäng storkar springer runt å sparkar på måfå å på varann! *ler*


Nä nu har jag inte tid att blogga mera , måst förbereda det vi ska ha med oss, recept kan komma att trilla in...

=0)

PS: GLAD midsommar-hälsning va det ju jag sku framföra till er Allesammans! Hoppas ni får det SOLigt å 3vligt!

Av elaina - 21 juni 2007 15:47

Förr när barna va mindre läste jag aldrig nå´t annat än högt ur sago-böcker.

Dom fick välja en varsin: 2 böcker varje kväll= drygt 700 sagor/år!

Inte undra på att jag inte läste för egen del,

hade ingen ork till det heller...

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards