Alla inlägg den 15 juni 2007

Av elaina - 15 juni 2007 17:16

Efter den hektiska avslutnings-dagen, va detta precis vad jag behövde!

Redan på själva båtresan ut, som tog två timmar, kände jag att jag gick ner i varv. Mysigt med båt-tur, även fast det va med en modern båt. (allra mysigast är ju ångbåtarna!)


När vi kom fram gick vi å tog en öl/cider på Krog-Bryggan för att fira att vi kommit ifrån staden hets&jäkt. Underbart att sitta i solen, smutta på cidern å iaktta skärgårdslivet: måsar&tärnor om vartannat, båtar av alla de slag med vänliga människor som vinkar glatt.


Även en kändis hade sökt sig ut i friden visa det sig: en programledare som länge haft ett program med anti-kriminellla förtecken, satt i godan ro på bryggan. Jag hann hejja innan jag fatta att det inte va nån vi lärt känna från våra tidigare besök på ön. Men han hejja obekymrat tillbaka, å tog avspänt nåra klunkar ur sitt glas. Kärbon såg inte vem jag hälsat på utan trodde det va en Hammarbyare som satt straxt intill.  Sen när Han blev varse vem det va påminde han mig om att vi träffat denne kändis vid ett annat tillfälle också: på FinlandsFärjan när vi åkte till Åbo för att se Hammerfall för nåt år sen. Kanse han sku häls på släkten?


Allt nog , efter att vi provianterat på HandelsBoden, gick vi den mödosamma promenaden (tungt att bära vare) upp till Ekmans stuga i gassande sol. När vi kom fram smaka deras egna käll-vatten GOTT kan jag intyga! (vattnet i kran duger bara till att diska i)


Hitta inte igen hängmattan, men satt ihop trädgårdsstolarna å slängde upp fötterna å bara koppla aaav: så skönt! Farfar E. kom å hälsa oss välkomna å sa att det bara va att säga till om vi undra över nå´t, sen drog han sig diskret tillbaka.


Stugan är belägen uppe på en bergsknalle, med stugor å hus lite runtomkring.

På kvällen grilla vi å satt sen där å romanta oss i solnedgången, som skymtade mellan träden.

(va gott det är med grillat förresten: HURRA! att grillsäsongen är här)

Sen blev det lite kyligt å när myggen börja surra valde vi att gå in. Hade tänkt elda i öppen spisen men så drog Kärbon sig till minnes att E nämnt nåt om skorstenen, så då våga vi inte. (inte värt att riskera kolmonoxidförgiftning! eller va det heter?) Tände istället så många värmeljuslyktor som vi hitta, sen somna jag i soffan mätt&belåten...

 ;0)






Av elaina - 15 juni 2007 08:49

Nu är allt färdigpackat, ska straxt äta frukost sen bär det iväg!

Vi har ju fått låna en stuga på en ö i Stockholms skärgård utav en kompis till Kärbon, som tack för att han hjälpt honom med ett vardagsrum. Väntjänster när dom är som bäst!


Det ska bli så skönt att byta miljö å komma ifrån byn ett tag, om så bara för två dagar. Åka båt, fiska, bada, ligga i hängmattan det låtar väl som balsam för själen, eller hur? Å vädret idag kan vi inte klaga på: strålande SOL! Sku bli lite blåsigt ute till havs, men vi  ska ju hålla oss inomskärs, så det blir nog bra med det.


Kl.12.00 avgår båten från Dramaten-kajen, om nå´n kommer förbi för att vinka adjö lovar jag att vinka tillbaka...


=0)

PS: Om nå´n släkting känner för det kan dom gärna ringa vid tvåtiden å påminna Sonen att Han ska gå iväg absolut senast ½3, ifall min mobil inte funkar ute till ha-a-a-a-a-a-a-avs! (hörde ni Jussi Björlings sång?) Ska även ringa å försöka få tag i er personligen. Men skriver här oxå för säkerhets skull, för här vet jag ju att ni är å gluttar lite nu å då :)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards