Direktlänk till inlägg 5 juni 2007

-Sjung om Fru Svenssons Lyckliga karl...

Av elaina - 5 juni 2007 13:46

Straxt ska vi iväg å fira Kärbons Brorson som tar studenten idag!Den glada studenten!


Efteråt va det stor mottagning i Åberga å Studenten verka bli glad för det maskulina länk-armbandet han fick utav oss.

 svågern&jag på deras altan...


Här på altan hede det ordnats så festligt så å bara glatt humör vart man såg: Massa släktingar till Studenten, t.o.m. Hans Moder som jag aldrig träffat förr, hon verka speciell, men trevlig dagen till ära!


-----------------------------------------------------------------------------


 

För en tid sen läste jag en så rolig episod inne hos helga apropå studenter, dom kan ju, tydligen, ha sååå mycket knas för sig, fniss.

Har inte lyckats lära mig texten, men tycker den är värd att spridas;


Fånetisk Fru Svenssång.

(Text av Povel Ramel)


Sjung om Fru Svenssons lyckliga karl

Låt honom plöja i ungdomens fåror

Fem gamla hjärtan i sprit har jag

Å en ljus elefant i ett snår

Inga stoppar den i vårat linneskåp

Loppor tär vår vän som idisslar en sko

när vi snyta en rund liten hund

Där den här lilla bagaren bor

Där den härliga bagaren bor

Hur sa?


Melodin kan vi väl, nu äre bara å träna: övning ger färdighet...

;0)

Apropå Povel Ramel å Karamelodix-priset så tycker jag Henrik Dorsin va en värdig vinnare i år. Han liknar t.o.m den Gode Povel, eller hur?


 
 
Ingen bild

Syster Yster-Dyster

5 juni 2007 22:10

SÅ, typiskt Rammelskt. Urdumt, utan logik, men roligt. Här uppe "tar" dom inte studenten förrän nästa vecka. Det är lite synd att jag inte har eller känner någon som tar studenten i år, annars har man ju kunnat lära sig den här versionen av studentsången. Ha en bra nationaldag, en dag ledigt mitt i veckan känns bra just nu.

 
Ingen bild

La famiglia

5 juni 2007 22:58

Äntligen, äntligen får jag läsa den texten igen. Jag har hört den för många år sedan, och saknat den sen dess. Den är helt underbar.

 
Ingen bild

Nenna

6 juni 2007 16:00

Povel Ramel kan han. Tänk va många underfundiga texter han har skapat.

 
Ingen bild

Syster Dyster

6 juni 2007 19:10

Läste just på text-TV att Povel Ramel avlidit i natt! Sverige har mist en STOR mångsidig artist. Må han vila i frid.

 
Ingen bild

elaina

6 juni 2007 19:50

Så har Povel fått vandra iväg till Semlons gröna dalar...
:´0{
PS:underbart är kort, alldeles för kort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards