Alla inlägg under maj 2007

Av elaina - 15 maj 2007 15:41

GRATTIS Sofia.G, E Linnea Sofia.F.A  och  M Linnea Sofia !!!

Även Grattis i efterskott till dom övriga Linneorna som hade namnsdag i  söndags : Mormor, Syster å Systerdotra!

Men jag ja får minnsann vänta tills 24juli ja innan det blir nå namnsdag: pilutta mej...

;0)

Av elaina - 14 maj 2007 22:27

När jag kommer hem ska jag be Mamma göra "---------",

men Guårå, jag har glömt bort vad maträtten heter!

Hjälp mig: Rotfrukter å potatis kokas med buljongmjölk å korngryn:
Typisk gammeldags maträtt, laga den nån gång när jag jobba på servicehusrestaurangen, till gamlingarnas stora förtjusning.

Nu får jag ligga sömnlös i natt...

??? =0]

PS: månntro om det börja "S----" nånting?

Av elaina - 14 maj 2007 20:40


Har inte tid å blogga: åker upp till Hudik i morron: LÄNGTES!

Håller på å packar å städar, tycker inte om å komma hem å det är stökigt.

Dessutom ska vi ju ha kalas för Dotra med Kärbons släkta så fort vi kommer hem på söndag! Han ska fixa fikabröd å tårta/glass, spännande å se resultatet!

Ha det gott...

=0)



Av elaina - 14 maj 2007 14:53




Min Kära

Systerdotter fylle

20år denna da!


Det vill vi fira med


Hurra, HURRA!


Presenter har vi inga:

istället får Hon ringa


å säga vad Hon vill göra

å vart vi Henne kan köra!






( I klartext: Jag vill kidnappa Dig hem till byn å vi går på konsert

                   eller ut å käkar eller va Du vill !!!)

Av elaina - 13 maj 2007 13:44

Denna söndags-passande historia fick jag mig tillskickad i fredags,

men eftersom jag inte va hemma då så lägger jag in den nu;



Två nunnor är ute och går.

Den ena kallas Syster Matematik (SM) på
grund av hennes skarpa matematiska sinne.

Den andra kallas Syster Logik (SL), eftersom hon är så logisk.

Det blir mörkt och de är fortfarande långt ifrån klostret.

SM: Har du lagt märke till att det är en man som följer efter oss?

Undrar vad han vill...
SL: Men det är ju logiskt - han vill våldta oss.

SM: Åh nej - med det här avståndet kommer han ikapp oss inom 15 minuter.

Vad ska vi göra?

SL: Det enda logiska är att vi går fortare.

SM: Det funkar inte.

SL: Självklart funkar det inte, han gör ju det enda logiska: han går fortare än oss!

SM: Så vad gör vi nu? Med det här avståndet är han ikapp oss om några minuter.

SL: Det enda logiska är att vi delar på oss. Du går den vägen och jag den här.

Han kan inte följa efter oss båda två.




Mannen beslutar sig för att följa efter Syster Logik, och Syster Matematik kommer fram till klostret välbehållen.



Hon är mycket bekymrad för den andra nunnan, men så dyker hon upp.

SM: Syster Logik - gudskelov! Berätta vad som hänt!

SL: Jo, det hände det enda logiska: Mannen kunde ju inte följa efter oss båda två, så han valde mig.

SM: Jaja, det vet jag ju (lite förnärmad), men vad hände egentligen?

SL: Det enda logiska: Jag började springa så fort jag kunde och mannen började springa så snabbt han kunde.

SM: Och vad hände då?

SL: Det enda logiska - han hann ikapp mig!

SM: Åh nej, vad gjorde du då?

SL: Det enda logiska, jag drog upp kjolen!

SM: Åh nej Syster! Vad gjorde mannen då?

SL: Det enda logiska, han drog ner sina byxor helt.

SM: Åh nej... Vad hände sen?

SL: Jamen, det är ju helt logiskt! En nunna med uppdragen kjol kan ju springa snabbare än en man med byxorna nere!

 


Och till er som hoppats att det här sku bli en fräckis:

Knäböj å be genast Fader Vår - tio gånger!


;0)


PS: "å inled mig icke i frestelse, ty jag kan gå själv..."

*

Av elaina - 10 maj 2007 19:00

Så här gör jag;  (efter att första ha satt på en kastrull med potatis)



  • ca  6st isterband skalas och inkråmet mosas i en ugnssäkerform, (eller varför inte långpannan?) sätt in formen på ca 175grader.
  • Skölj och strimla en underarmslång purjolök under tiden isterbandet brynes, vänd sedan ned strimlorna i formen.
  • medans även purjon får lite färg vispas en äggstanning på kanske 4-5ägg(beroende hur stora dom är) och 5dl.mjölk (uppkokt avsvalnad, men det är lite överkurs)
  • häll blandningen över röran i formen å låt den stå i ugn  

      tills rätten "stannat" ca 20min.




Serveras med potatis och lingonsylt till: mums!


Brukar passa på att njuta av denna maträtt när vi är barnlediga å se det är vi i helgen: Så det är stor risk för Isterbandslåda som söndagmiddag! Om vi hinner hem till byn å äta innan barna dyker upp vill säga. För vi kommer tillbringa helgen hos Kärbon å Han har bara gas-spis. Jag har alltid haft svårt för den och gör helst inga ugnsrätter hos Honom.


Han har ju dessutom ingen dator så fara föreligger att det inte blir några inlägg fre.kväll-lör+sön-dag, bara så ni vet.

Så att ni inte tror att jag blivit bortrövad:


-Oh, vad gör Du med mig otäcka karl, hoppas jag...


;0)


Av elaina - 9 maj 2007 08:04

Hon fyller ju år om bra precis en vecka nu!

Då är  vi uppe i Hudik å firar men sen på sönd.den 20e äre kalas här hemma i byn med Kärbons Nära&Kära. Så på begäran kommer här nu Dotras önskelista;


ÖNSKAR MIG MÄST

F.O.U= FörOrtsUngar på DVD (såg den på premiären med FarmorElsa)

ABSOLUTMUSIC 45 (eller 53,54)

SINGSTAR

Gwen Ste fanny CDn

biobiljetter

en DATA medINTERNET

TAITENIC-filmen

Hey BAberiba 4


NÄST MÄST:

VITT papper

turspenor (en burk typ)

LIMstift

BÖCKER: om VäderÄlvorna(har Julia, JulÄlvan)

WildHearts (har Ny istan och Tjejbandet)

Morgonrock

hårspreej


ÖNSKAR MIG LITE MINDRE

JEANS CheapMonday svart&vit ruttiga

CLIC (en skojig film på dvd)

Malteasers (chokladgodisar)

isbergssallad,minitomater&fetaost


Vore kanske bra om vi kunde höras endera här eller via telefon om vem som tänker köpa vad, så det inte blir dubbelt upp?


=0) 

Av elaina - 8 maj 2007 17:51

MEN!

Har ju glömt å visa vad jag sydde klart i lördags:

återvinning!


I återvinningens tidevarv så är väl denna kasse helt rätt?

Kommer väl till pass i sommar då vi åker iväg på stranden.

Gott om plats för salladslådor, smörgåspaket, kakburkar,

saftflaskor å termosar av alla de slag.


(händer att vi tar med varmkorv i termos, nån gång har jag även haft med nåra påsar pulvermos+tunnbröd= tunnbrödsrulle till barnas stora förtjusning!)


Längtar riktigt efter badsäsongen, tycker om att ordna matsäckar,

tänka ut praktiska lösningar, så att vi kan va borta från morron till kväll.

Barna brukar somna ovaggade efter såna heldagar.


Nu måst jag åter till spisen: riset har kokat färdigt, behöver bara steka på korven å riva lite morötter så är tisdagens midda klar lagom tills hungriga vargar störtar in...


=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards