Alla inlägg under maj 2007

Av elaina - 21 maj 2007 07:15

Ja just ja!

Kom på, när jag va in å läste all min mail som strömmat in när jag vare borta över helgen,å bl.a. läste ett mail från min ÖverChefa att jag ska börja på nytt schema:


Ska fr.o.m idag börja redan kl.8 å sluta kl.16.00, men ha fredagar fria. Detta för att jag inte får jobba ensam längre, inte ens utåtriktad aktivitet, samt att jag får längre tid att återhämta mig över helgen. Hon har uppmärksammat att jag haft det körigt på sistone å sett att jag dragit på mig alldeles för mycket komp.timmar Gott med en Chef som inte enbart ser till Verksamheten framför allt utan även den små människorna som ska driva den.


Nåja, nu är ju varken jag eller P-L speciellt småväxta, men ni förstår vad jag menar. Hoppas verkligen att P´s plats blir "permanentad" OCH att just Hon får forsätta. (Bättre å mer lämpad kollega tror jag blir svårt att uppbringa: Deltagarna känner lika mycket förtroende för henne som för mig, om inte mer t.o.m när jag är vimsig. *ler* ) 


Själv hade jag hoppats på att bli slingad å ev.med lite tur bli toppklippt, när vi va upp t Hudik. Men vi hade så mycke trevligheter för oss så det glömdes bort. Dom här dagarna på hemmaplan gjorde gott för själen, fastän vi inte hälsa på precis allehopa som vi brukar göra. Kanske just därför? Kändes mera som en liten minisemester å det va det ju på flera vis: behövde t.ex bara laga mat två ggr. på fem da´r: bara en så´n sak!



Av elaina - 20 maj 2007 15:00

Har vare hemma i Byn snart 3½timme, lika lång tid som det tog att åka ner. Önskar att det vore närmare Hem till Hudik. (Jo, Hudik kommer alltid att vara hemma oavsett var jag flyttar.)


Om knappt en timme kommer SvärFamiljen för att gratulera Dotra!

Snacka om att Hon blir uppvaktad! Risken finns att Hon får det mest på sin Önskelista.


På detta kalas blire jordgubbstårta, kardemummabullar å två sorters kakor som Kärbon oxå "bakat" *ler-å-skakar-på-huvudet* 

Men Han ordna kalasfödan på sitt sätt å det duger länge!

å alla kommer att bli så nöjda...

=0)

Av elaina - 18 maj 2007 21:30

Har just sett klart "Click" med allas vår gulleplutt Adam.S

Det va inte bara en gång jag skratta, men flera gånger fastna även skrattet i halsgropen på mig: Filmen manade till eftertanke och påminner mig om ett ordspråk;


"Livet är på ont och gott, en liten nådatid vi fått,

lev och njut om du är vis, ditt liv går inte i repris..."


:0)








Av elaina - 18 maj 2007 18:38

Höllt ju på å glömme bort namnsdagspojkarna!

Men nu så är dom vederbörligt gratulerade på bemärkelsedagen...

=0)

Av elaina - 18 maj 2007 18:00

OBS! Känsliga personer varnas!


Det var en kille som hette Bo som varje dag cyklade över en bro.

Varje gång så skrek han: "Hej, jag heter Bo och jag cyklar över en bro!"

En gång mötte han en kvinna på bron. Dom fattade tycke för varandra och bestämde sig för att träffas senare på kvällen, under bron där det var mörkt och ingen kunde se dem.


När de så träffades under bron sa kvinnan:

"Jag har mens, så du får köra där bak".

"Visst", sa Bo och körde in den.

När de stod där och gökade så ropade Bo:

"Hej jag heter Bo och jag har sex under en bro!" 

Då ropade kvinnan:

"Hej, jag heter KJELL och jag är utklädd i kväll!"


Nån som ska på maskerad i afton?

;0)

Av elaina - 17 maj 2007 15:50

Förutom att detta är Norges Nationaldag så kan jag upplysa er om att våran Gammelkatta Bojjan(döpt efter Mormor)sku ha blive 25år om en fått leva!


Som liten kattunge kom vi efter en tid underfund med att hon va en HAN. Men vid det laget hade vi vant oss vid att kalla katten för Bojjan å så fick det förbli.

En skojfrisk kamrat till mig kom på att vi kunde stava det BoJan liksom ett dubbelnamn. Fast sen visa det sig att det fanns ett jugoslaviskt pojknamn som uttalades Bojjan (som han slalomåkarn: Bojjan Krischai, eller hur det nu stavas)


Nu fick Han, katten alltså, inte uppleva sin 25årsdag för han dog för nåt år sen men vi tror att han hann fylla 23. Å Mamma flagga för han varje år: håhåjaja...

:0)

PS:hur gamla känner ni till att katter har blivit?

Av elaina - 16 maj 2007 20:07

Idag fyllde Mammans LillVännen 11år!

GRATTIS GullUnge: Hurra, Hurra, Hurra, HURRA!

Å för ovanlighetens skull fick släkten uppe i Hudik fira Dig!

Tårta å fikabröd hadd Du redan bestämt: chokladtårta, dammsugare å kanelbullar.

Å dukat så fint på bordet som Morfar lagt in iläggsskivan i för att alla ska få plats. Placeringskortet som Du skrivit med Dina nya tuschpennor blev så fina å så praktiskt så att alla vet var dom ska sitta!


Fem-kamp ville Du sen ha ute i trägårn:

  • potatis-i-sked-lopp

  • bakåtkast med stövel

  • boll-i-hink

  • irländsk julafton

  • pensionären (se stilstudie )



se sån stil hon har...Mormor parkera vi på rullatorn å Morfar straxt intill. Moster fick va Domare å sen körde vi killarna mot tjejjerna.  (killarna vann dessvärre)


Å så fina presenter Du fick:

Staffli med målarfärger, en hel kartong vitt å fint ritpapper (säkert 10kilo!), tuschpennor (i burk minsann), mer tuschpennor å ritpapper (det kan det nog aldrig bli för mycket av), nagellack&smink, flera par böcker(bl.a; "Maja-SommarÄlvan","Topas -scenskolans stjärna"), godisautomat, tröjjor&trosor (med veckodagarna på!), nyaste Gwen Stefanny-CDn, ett kit med blå hårspännen&snoddar, samt en påse isbergsallad å minitomater och ett helt eget paket FETAost!!!


Hoppas Du är nöjd med Din dag, för det är jag...

=0)

(Din Gamla Mamma)



Av elaina - 16 maj 2007 17:31

Här kommer det efterfrågade receptet på Sluring;

1 bit kålrot                         1 1/2 liter grönsaksbuljong
1 bit rotselleri                     2 1/2 dl mjölk
1 palsternacka                   1 msk vetemjöl
1 rejäl morot                      1/2 dl hackad persilja
3 potatisar 

1 stor gul lök

1dl korngryn                      salt och peppar

Gör så här:
Skala och strimla rotsakerna. Skala och hacka löken. Koka upp buljongen. Lägg i korngryn och rotsaker. Koka sakta under lock i ca ½ timme.
Rör ut vetemjöl i mjölken och sila ner i soppan. Smaka av med salt och peppar samt strö i hackad persilja.

Kanske vankas det sluring imorgon torsdag innan obligatoriska pannkakan...

=0)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards