Alla inlägg den 25 maj 2007

Av elaina - 25 maj 2007 20:07

Svåger&Svägerskan är här för att fira Dotra.

Vi har just ätit hemgjorda pizzan som blev så god(-känd)


Dotra blev glad för presenterna,tredje 11årskalaset för henne!

Åsså ska Hon dessutom fira hemma hos pappan nästa helg!


Nu står kaffebryggaren å puttrar för fullt så snart blire fika!

Bara kaffet är färdigbryggt ska vi avsmaka kakan som jag snodde ihop på e.m


Hann dock inte sy färdigt mitt projekt jeansskjortan:

nött å lite trött...


Den ska få lite nytt liv med andra ärmar, återstår att se hur resultatet blir...

=0)

PS: detta inlägg gjordes bl.a för att Rara Svägerskan sku få se hur det går till att blogga: TACK, för en 3vlig kväll!

Av elaina - 25 maj 2007 18:18

Har haft fullt upp i pizzabageriet å upptäckte nyss att sexsnåret redan va passerat,

men nu kör vi:


Benny gick bort till sin kvinnliga kollega på jobbet och sade:
- Åh vad ditt hår luktar gott idag, alldeles nytvättat.
Kvinnan blev rasande och gick raka vägen in till chefen och talade om att hon hade blivit sextrakasserad på jobbet.
- Vad är det som har hänt, frågade chefen
- Benny sa att mitt hår luktade nytvättat.
- Men, vad är det för farligt med det, frågade chefen.
- Vad som är farligt med det? fräser kvinnan:

- Benny är ju för fan dvärg!

Av elaina - 25 maj 2007 15:03

enligt dessa beräkningar har jag tydligen bara besökt 7%  av jordens länder.
Borde nog se mig om lite mer runt jordklotet.

Kom gärna med tips på billiga/bra resmål...

=0)



 

Av elaina - 25 maj 2007 13:20

nog känner ni doften?Efter att jag kommit igenom halva lappa/laga-högen blev jag så trött så jag höll på å somna, måsta få luft! Gick ut å plocka ett fång syrener, så nu doftar hela köket underbart!











Ska straxt ta  å sätta mig å fika med barna, så fort dom kommer hem från skolan. Fick med mig nå´ra överblivna rabarber-muffins hem från jobbet igår som min kollega P-L bakat, dom är såå goda!

mmmmmmmmmmmmm


Hon gjorde en vanlig muffinssmet; lite mindre klick i varje form, en nypa finhackad späd rabarber i, samt lite grovriven mandelmassa på toppen.

Pröva å njuuuut: smakar sommar...

=0)

Av elaina - 25 maj 2007 09:45

Eller är ledig i detta fall ett mer korrekt ord än arbetsfri?

eftersom jag visserligen inte är på arbetet men har fullt upp att göra ändå;

  • börja tvätta kl.7

     (så det är där jag hållt hus tills nu)

  • måste nu ta itu med lappa/laga-högen inne vid symaskin, sku även vilja hinna med ett litet sömnadsprojekt som jag isåfall återkommer till med bild på (spännande forts. följer m.a.o)
  • därefter skriva ett brev eller två (på riktigt brevpapper, inte mail)
  • fast före jag sätter mig med det ska jag nog slänga ihop nå´n kaka, eftersom Svåger&Svägerskan kommer hit i e.m.-kväll (KUL! Känns som länge sen, dom fick ju fel på bilen sist i februari)
  • måst oxå kolla efter nå´t bättre datorbord på Blocket el.dyl. (det vi har nu är ett gammalt omgjort högt "stereo-rack" från det glada 80-talet)

Sen återstår det att se vad jag kan få avklarat, jag får väl prioritera det nödvändigaste NEJ, det jag tycker känns roligast ska jag faktiskt ta!


Ha det så bra själva, så hörs vi...

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards