Alla inlägg den 23 maj 2007

Av elaina - 23 maj 2007 19:45

...drygt 13 hekto! Många nystan blev det när vi va på inköpsresa till grannbyn idag. Tyg&garn-affären där ska upphöra så det var totalt utförsäljning! Ett eldorado för tygtokiga å ett paradis för garngalna!



Jag personligen har väl mer tillhört den första kategorien, fast börjar sakta men säkert hemfalla åt garngalenskap oxå: mycket tack vare mina Kära Kollegor P- L & Alsch, det inte dom vet om garn är nog inte värt att veta.

(Nåja, nålbindning kan dom faktiskt inte, men vi ska nog försöka gå en kurs i det till hösten.) Dottern till en av dom kom med den mycket passande benämningen på sin Mamma: GarnBulimiker! En aning tragi-komisk jämförelse, dock med stor sanningshalt :)



Själv ser jag snarare garn som en sorts psykoterapi än missbruksobjekt:

Garn är oftast mjukt, värmande å förhållandevis billigt, iaf om man jmfr med en psykiater/psykologs timpenning! Å det finns ju absolut inget upprörande med garn-nystan? Möjligen kan jag få lite beslutsångest, dock av det trivsammare slaget, när jag ska bestämma vad jag ska sticka. Men det uppvägs totalt av den tillfredställelse som uppnås när skapelsen är klar!



Det finns stor risk att det blir raggsockar av det mesta av garnet: Har ju nyligen lärt mig hur man gör och tycker det är så roligt att sticka hälar!


Har nå´n nå fler förslag på vad jag kan åstakomma av nystana/nystanen(?) på bilden så vore det kul! Kan Någon dessutom tipsa om bra beskrivningar, gärna via webben, så tar jag tacksamt emot det oxå!


Tvättstugan ropar...

=0)







Av elaina - 23 maj 2007 07:25

Kunde inte behärska mig, efter frukost måsta jag gå in här å kolla om jag drömt om det rekordartade besöksantalet OCH det visa sig att bloggen "Mamma Talar" hade inte mindre än 117 besök igår!


HUR kan det komma sig? Är alldeles förundrad, men inser att det inte beror på att X antal människor plötsligt fått reda på min genomtrevliga blogg och härmed bestämt sig för att dom inte kan leva utan den. *ler anspråkslöst*


Det måst vara tack vare att jag skrev om Taekwondon igår och att det ordet är en sökmagnet? Det är väl som Alma skriver att har man med vissa ord så drar det till sig extra mycket besökare. Men det sku aldrig falla mig in att  skriva om porr, sex o.dyl för att öka på besöks-statistiken!


HOPPSAN det va ju precis det jag gjorde: skrev dom orden som bl.a kan dra till sig oönskade besökare: SnuskHumrar göre sig icke besvär här på min blogg!

(Därför valde jag nu att stryka ett streck över dom orden och hoppas att de inte drar in massa "smuts" här i min/våran lilla vrå)


Nä hörni, Plikten kallar!

Idag äre dags att beställa kaffe m.m till jobbet, så nu måst jag cykla iväg å leta rätt på en Kommunansluten dator...

=0)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards