Alla inlägg den 4 maj 2007

Av elaina - 4 maj 2007 18:00

Männens sätt att se olika på saker & ting;


En fransman, en amerikan och en svensk, diskuterar sina favoritställningar.

Fransmannen säger att han vill vara över, för då ser han hennes vackra ansikte.

-Under, säger amerikanen, för då ser jag hennes härliga bröst.


-Bakifrån, säger svensken

-Vad f*n ser du då!? frågar dom andra.

-Det varierar, svarar han, sist var det Brynäs-Modo...

;0)

Av elaina - 4 maj 2007 17:53


*fnissar-förväntansfullt*

Av elaina - 4 maj 2007 15:57

Läste, nyss hemkommen, ett mail som som en kollega tillika privat bekant skickat på skoj. Det va som ett internt skämt i dubbel bemärkelse:

Hon vet om att jag inte har tillgång till kommunens internet på jobbet å mailet va utformat som att en tidsstudieman stickprovskollar att kommunalarbetaren inte sitter å lattjar vid datorn hela dagarna.


Kunde inte låta bli att svara så här:


Ja tänk den som ändå hade online-dator på jobbet!


NÄä, jag får sitta i en skrubb å hugga ut runor på en gammal överbliven laptop.


Sen lyckas jag förhoppningsvis spara ner korrekt på ett USBminne, som jag bevärdigats efter att tre disketter knasat för mig.

(blir fortf. matt av blotta tanken på eländet: va tvungen att bl.a skriva om ett protokoll: den sönderrivna kladdlappen, kaffe- å äppel-fläckig, fiskades upp ur papperskorgen !)



Därefter måst jag springa runt halva kommun å niga för att få låna en dator som jag sen kan nyttja en kvart för att nå omvärlden med mina små informativa mail OCH försöka hinna läsa inkomna mail oxå å memorera dom för framtida behov, för skriva ut är väl bara att begära för mycket?

(liiiite stressande när  datorutlånaren har druckit klart sitt kaffe å står i dörröppningen å nynnar/ visslar/ hostar/ harklar/ biter på dörrkarmen etc.)



Så nå slö-surfande är det då inte fråga om för min del...

mvh "BOGOK"

(Byns Officiella GnällOmbudsKvinna)


SLUT citat.

Aning satir- ironiskt, eller hur...

;0§


Av elaina - 4 maj 2007 09:23

Morbror Hajja fyller år idag (dessvärre vet jag inte hur mycket?)

Men: Hurra, Hurra, Hurra; HURRA!!!! för Våran Morbror idag!!!

Ska ringa till Han å sjunga sen.

Nu måst jag jobba vidare...

=0)


Av elaina - 4 maj 2007 06:56

Vakna av mig själv före klockradion!


Å solen skiner,

fåglarna kvittrar,

nåja Paloma åtminstone härinne,

(törs inte öppna ytterdörren när hennes bur är öppen)



Dotra har just gjort sin matte läxa å sitter nu å äter frukosten som jag ställt fram.


Sonen har redan hunnit ätit klart, liksom jag.



Det blev rött the´å rostad vallmofrömacka med Läcköskinka å röd paprika för min del upplysningsvis. :)


Idag ska vi gå till ett Cafe´på andra sidan byn med jobbet: titta på en konstutställning, fika å ev. äta lunch. Vi får se hur länge vi har belunn å sitta där. Men nu tänker jag inte sitta här längre iaf.


Har div. sysslor att skötahand om: ett par jeans som Sonen fått måste fållas upp. (Tack snälla Carola&Eva för kläderna!)

Och till Alla Ni som läser dessa rader vill jag säga:

Ha en riktigt BRA dag: gör nå´t 3vligt, wherever You are...

 =0)





Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards