Alla inlägg den 26 april 2007

Av elaina - 26 april 2007 21:21

Länge har jag gått å grunnat på en ramsa. Inte så att jag legat sömnlös, men början på den har poppat upp i huvet å det är så irriterande när man inte kan den i sin helhet. Så kom jag på den lysande ide´n att rådfråga en "boklärd" å se då fick jag vetskap som jag gärna delar med mig av;


Livet är en strid

Striden är en kamp

Kampen är en häst

Hästen är en dragare

Dragaren är ett stadsbud

Stadsbudet är en knöl

Knölen är en potatis

Alltså är livet en potatis!


Å mat å potatis blire imorrn em-kväll då vi e barnlediga, kanske ett glas vin till,

 om det inte har förvandlats till vinäger sen sist...

;0)

PS: men kan någon kunnig människa tala om vem som har skrivit den???

Av elaina - 26 april 2007 20:17

JAAAA! Idag kom det äntligen det glädjande beskedet från Majblommefonden:

Det jag ansökte om till barnas sportaktiviteter blev beviljat!


(Visserligen x månader försent, men bättre sent än aldrig!)


Nu kan jag alltså lämna tillbaka pengarna till den Hyggliga Person som låna ut till mig när båda barnas årsmedlemsavgifter m.m sku betalas SAMTIDIGT i januari karga månad! (Stort TACK än en gång! *slängpussar*) Sen återstår bara att få fram kvitton på allt, men det ordnar sig.


Hoppas att det även ordnar sig med räkningarna som jag straxt ska sätta mig med. (borde gjort dom redan igår) Känns då iaf betydligt bättre än förra månaden.

För att citera Lagerqvist;


Ångest, ångest är min arvedel,

min strupes sår, mitt hjärtas skri i världen.

Nu styvnar löddrig sky i nattens grova hand,

nu stiga skogarna och stela höjder

så kargt mot himmelens förkrympta valv.

Hur hårt är allt, hur stelnat, svart och stilla!


Håll tummarna för mig nu!

=0}

PS: ni har väl köpt en majblomma?

kransarna är finast!


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards