Alla inlägg den 22 april 2007

Av elaina - 22 april 2007 21:50


går å lägger mig, vill bara sova nu...

#0/

Av elaina - 22 april 2007 16:28

OM jag får tid denna dag, hade jag tänkt att det kanske sku vara lite kul för er som utmanat mig på olika sätt, men fått nobben, att ändå få reda på en del om mig. Så nu har jag snickrat ihop en mix av Era utmaningar, som jag som sagt ska besvara vi lämpligt tillfälle. Sålunda ser den ut i allafall;


Första bästa kompis:
Första kärlek:
Första riktiga kärlek:


Första husdjur:
Första köpta skiva:
Första piercing:

Första bil:
Första semester:
Första konsert:


Senaste måltiden:
Senaste alkoholdrycken:
Senaste gången du grät:

Senaste gången du skrattade:
Senaste spelade cd:
Senaste ringda telefonsamtal:


Har du nånsin;
Dejtat en av dina bästa kompisars kille:
Blivit arresterad:
Blivit kär vid första ögonkastet:
Fått ditt hjärta krossat:
Sagt att du älskar någon utan att mena det:
Haft ett one night stand:
Busringt till någon:


jobb jag haft:
ställen jag bott på:
platser jag har semestrat på:

ställen jag skulle vilja semestra på:
ställen där jag skulle kunna tänka mig att vara just nu:


favorit-maträtter:
favoritsaker utan rangordning
TV-program jag "älskar" att titta på:
filmer jag kan se om och om igen
personer jag kan berätta allt för


En sak jag ångrar:
Saker att göra innan jag dör;


Ber att få återkomma, nu lite påtår...

=0)

PS: har ni nå´ra övriga frågor går det bra att ställa dom på kommentarer.

(Det här kan ju bli hur spännande som helst, eller?)

Av elaina - 22 april 2007 14:41

Nu har jag gjort 1a å 3e punkten på min lista.

Dessutom hunnit skjutsa Sonen på fotbollsmatch, utfodra densamme samt yngsta systern med hemgjord pytt-i-panna. Kärbon skjutsa  hem Bonus, ty hon sku va med på nån hundgrej i e.m

Så, nu ska jag ta itu med 2ndra å 4e punkten på min lilla lista som tydligen inte behövde vara längre idag. Mycket runt omkring som tar tid oxå: även bloggen är en liten tidstjuv, men den får gärna snatta...


;0)

PS:kanske blire mannekäng uppvisning här på bloggen endera da´n om så önskas?

Av elaina - 22 april 2007 07:43

Vaknar i morse före kl.7 av att Sonen rycker mig i tån å glädjestrålande visar upp en tand som han tappat! Det är den sista av mjölktänderna, tror jag, det kändes väldigt speciellt iaf. Så det måsta vi ju fira: åt mysfrukost på loftgången, lite kyligt fastän solen ligger på. Tyst å skönt å rökfritt för inga grannar är ju vakna den här tiden på morronen. (om man inte räknar de enstaka sömngående hundägarna som passerade)


Nu är han inne hos sig å ser nå´t morronprogram å jag tänkte blogga lite i lugn å ro, passa på när övriga familjen sover.  Vad ska jag då skriva om idag?  Mitt Mående eller en ska-göra-lista? Kanske går dessa båda att kombinera, ty mitt mående beror mycket på allt det jag inte tycker mig hinna med.


Känner mig allt mer stressad ju längre fram på våren vi kommer. Äre måhända lövsprickningen som även påverkar mina stressmormoner, f´låt -hormoner ska det visst vara. Men kanske detta var en s.k Freudiansk felsägelse/skrivning? Mina stresshormoner kanske är hormoner som gifter sig med ett par stycken å ynglar av sig på löpande band å blir bara fler å fler?


Har ju lovat "KlokaGumman" att skala av så mycket det bara går av självpåtagna uppgifter, men vissa saker bara måste ju göras;

  • tvätta å lägga upp barnas alla vinter-ytterkläder på vinden.

(återstår att se om dom passar när det är dags för snö nästa gång)

  • leta reda på barnas somrigare kläder, inklusive kepsar.
  • hänga ut Mammans garderob för vädring innan upphängning på vinden.
  • ta ner Mammans somrigare dito. (ska bli riktigt roligt å se den)

Nä det får faktiskt räcka, blir stressad när jag sitter här å skriver å inte får nå´t gjort. Känner mig faktiskt sugen på att dra igång nu: Tvättstugan nästa, hoppas den är ledig. Annars får jag lurpassa under f.m å se om den blir ledig "en timme efter bokad tid".


Ha det gott allesammans, hoppas ni får en riktigt skön söndag,

vad ni än tar er för...


=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards