Alla inlägg den 16 april 2007

Av elaina - 16 april 2007 19:25

NjJAa, men i allra högsta grad ägandes en byrå i skrivande stund iaf.

Den inköptes igår e.m i Sigtuna  invid Strandpromenaden.

En gosse stod där så rar å sålde alla möjliga saker till förmån för ?????

tjaA det vet jag faktiskt inte alls, kanske "klassresa".

(hmm, vid närmare eftertanke såg han inte direkt ut som ett arbetarbarn) (dubbelhmm finns det överhuvudtaget sådana i Sigtuna stad?)

Snarare glassresa, f´låt glasspengar ska det visst vara.

Eller kanske till nya aktier i hans Fars glassbolag?


sybehörsbyrån


Vad vet jag, jag är ju tydligen bara en fördomsfull Quinna från LapplandsVäsby, som blev förtjust i en liten byrå. En Tant som intet anande bidrog till kapitalets förlustande av vilket slag det vara må i Gossens börs. Å sen struntar i vad han använder dom införtjänade sekinerna till.


Hon gitter inte bry sig utan sitter i sin lilla trånga lägenhet å beundrar sin lilla, lilla byrå. Därmed helt nöjd att få plats med alla sina sybehörsattiraljer som annars har en tendens att endera översvämma sykorgen eller försvinna...


Måhända när mina barn ska ha sin Lilla Loppis, när-var-hur vete gröne,

att vi ska ha nå´n form av banderoll:

"Bidrag till Våran KlassResa genom att handla betala frikostigt här"


Va bra det sedan vore om nå´n annan mer ekonomiskt sinnad människa än jag kunde hjälpa dom att förvalta pundet. Annars blir det väl till glasspengar som liksom smälter bort...


:0}


Av elaina - 16 april 2007 07:28


KOLLA:

nå´n dansk (?) har gjort lika plantering som mig,

fastän mina stövlar är av keramik/porslin!

(vet inte riktigt var jag hitta bilden, tyvär)


KUL ändock att se att nå´n mer haft samma ide´som jag.


Här en mer uppdaterad bild än den förra,

där även KarlStöveln å GrabbHalvan har växtlighet i sig :

finstövlarna


Synd bara att jag inte tänkte på att det va ett litet hål i GrabbHalvan när jag hällde i vatten för ginstens skull, så han liksom kissar på sig.

(eller om det är videKISSArna...)


=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards