Alla inlägg den 9 april 2007

Av elaina - 9 april 2007 10:07

...det är bra för endorfinerna!Apropå mitt morron inlägg ang. skrattets läkande betydelse så tänkte jag att även själva Mamman måst ju få lite smilbandsgympa.Gick in på www.sr.se och leta lite i "LyssnaIgen-arkivet".Hitta då ett favoritprogram från anno dazumal som jag inte lyssnat på på mycket lääänge: På Minuten! ( TUT! upprepning...) Behövs det nå´n närmare presentation? På (TUT, upprepning igen!) den tiden det begav sig, när jag fortf. bodde kvar i bardomshemmet, så va Stig Järrel, Fru Krook å nå´ra till med i den upplagan. Å stundom va dom så infernaliskt geniala i sina improvisationer, vi skratta så vi låg raklånga över varandra Modern å jag. ( Systrarna hade flyttat hemmifrån, men kom väl hem å la sig i prydliga små högar dom oxå med jämna mellanrum ) OCH ett gott skratt förlänger ju som bekant både livet och käften! Så emellanåt, tror det va på lörd.em.?, så gick vi omkring saligt småflinande som bredkäftade grodor, Modern å jag, samt de systrar som ev. va hemmomvid. Fadern är dessvärre totalt humorbefriad så han skaka bara på huvudet åt oss "FlamsMajjor". Å nu när jag är drygt dubbelt så gammal som då, så hade jag icke desto mindre roligt när jag nyssens lyssnade på programmet i 2007års version. Inte en enda av dom gamla trotjänarna va med, är dom döa allehopa? Kanske dom skratta ihjäl sig? (URS, vilket dåligt skämt.)Men Pia Johansson, David Batra, Kajsa Hermansson(Ingermarsson?) å Hans Rosenkvist-gren-berg(?) axlade den fallna manteln med den äran. Detta skola hädanefter bliva min melodi! Att lyssna på "På Minuten" när svårmodet trycker på, eller när jag behöver garva i största allmänhet. Om inte just då det sänds "lajv" så via web-radion: denna mycket praktiska och intressanta uppfinning...=0)PS.Hoppas länken funkar så jag får bjuda er på en skrattkaramell att suga på så här på Påskens sista skälvande dag. OBS! bilden på HumorKonstärinnan är tagen av Janerik Henriksson.

Av elaina - 9 april 2007 08:09

Vaknade kl.7.00 med ett ryck: nå´n vråla ute i köket!
Det visa sig vara mitt mobilalarm som är inställd på att ringa just prick 7, mån-fre, som en extra försäkran för att vi icke ska försova oss på vardagarna. (något som varit stundtals förekommande, ja) Sku ju naturligtvis ha stängt av alarmet redan i tors.em (det va samma visa i långfredags) Men inte tänkte jag på att detta va en måndag iklädd röd dräkt.

Och marken är nu iklädd vit! Jodå, det har snöat här inatt: Typiskt aprilväder!
Sonen va upp en sväng nyss å sucka över "SkitSnön" och gick sur å la sig å titta på TV i rena vrångan. Men nu hör jag att han skrattar, det är en Asterix-film å dom gillar han. (kommer på mig själv med att sitta å flina)

Blir så glad när jag hör hans skratt, ty han har periodvis varit en väldigt allvarlig gosse. Mycket orsakat av allt bråk som varit mellan hans föräldrar. barnafadern hade ingen som helst förståelse när jag bad att vi inte sku bråka inför barna utan bespara dom grälen. Hans ilska lät dock inte vänta på sig: Många är dom haranger jag å barna fått stå ut med.


Och eftersom Sonen är äldst så är det ju han som sugit i sig mest. Men jag har hela tiden försökt förklara för honom, så enkelt som möjligt utan att gå in i detalj: att det inte är dom pappan är arg på. Utan att han älskar dom jättemycket, fastän han låter så elak emellanåt.

USCH,det här är jobbigt att bara nudda vid, känner jag.
Tiden läker alla sår heter det ju, men det blir f-n så ömma ärr!

Återgår till Sonen: Han är ju 12år nu; det va dom första 4 som va tuffast, men sen har han ju levt 8år till som blev betydligt bättre, dom sista 6 riktigt bra. *hör hur han skrattar till igen!* :)

Det bästa kvittot på att han mår gott är när han går å nynnar eller t.o.m sjunger lite så där för sig själv. Då vrider det till i Modershjärtat av nå´nslags vemodig ömhet: Det är gott gry i grabben, trots allt...

=´0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards