Alla inlägg den 2 april 2007

Av elaina - 2 april 2007 07:05

Klev upp som vanligt i morse å sitter nu fullt påklädd, frukosterad å bara väntar på att få gå iväg till jobbet. Passar på att blogga lite i lugn&ro.Vadan detta? Jo, barna har påsklov å sussar sött. Därmed ser man att det i vanliga fall går åt minst en ½timme-3kvart att väcka å serva barna med frukost, hitta igen rena gympakäder, förlagda nycklar, borttappade böcker samt förhöra läxor en extra gång osv.,etc.,m.m.Nu kan jag istället berätta om min gemytliga lörda´;Mycket 3vlig dag hos "FruO": fika å myste i vårsolens glans på deras altan, bedrev även lite "häleri-verksamhet" där ute. dvs. jag blev instruerad i den ädla konsten att sticka raggsocksHÄL! Tror jag ska komma ihåg hur det gick till, mäkta stolt över mina sockar iaf. ( får se om jag kommer ihåg att lägga in en bild i e.m )Därtill blev jag bjuden på mat å kaffe-tre4tår+glass, samt mycke skratt.3/4 delar av flickskaran va hemmomvid å dom bidrog till den allmänna trivseln.Det är detta jag saknar härnere: att kunna slinka över utan att vara inbokad två veckor i förväg. Folk är inte lika spontana här som uppe i Hudik, där man kan kvasta över lite hur som helst. Kan ju oxå bero på att jag inte har så många på nära håll här i byn. Det kräver lite planering om man inte ska behöva åka in t stan å möta upp kamrater el. åka hem till dom. Hit ut t "Lapplands Väsby" äre knappt nå´n som hittar. Men nu ska vi se om inte jag ändå ska ta å leta min väg till jobbet. Kanske blire stavgång meddelst ryggsäck, det är ju bra motion, god tid har jag på mig åsså ser det ju så hurtigt ut... =0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards